اجتماعیاسلایدر

ترویج نشاط در اولویت شورای فرهنگ عمومی کشور قرار گرفته است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در دوره جدید فعالیت این شورا موضوع سبک زندگی و ترویج امید و نشاط اجتماعی در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش صدای مشهد، سید مجید امامی پنجشنبه شب در گردهمایی مجازی روسای اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای خراسان رضوی افزود: شوراهای فرهنگ عمومی در استانها نیز باید در ۲ مورد سبک زندگی و ایجاد امید و نشاط اجتماعی ورود کنند.

وی اضافه کرد: براساس نظر سنجیها، طی سه ماهه اول فعالیت دولت سیزدهم امید مردم به دولت افزایش قابل توجهی داشته است و باید دولتمردان تلاش کنند این امیدواری مردم پایدار بماند و از بین نرود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به ظرفیتهای استان خراسان رضوی در حوزه فرهنگ عمومی گفت: با توجه به ظرفیتهای این استان، می توان نقشه تحول فرهنگی ۱۰ ساله استان را با بسیج همه توان تدوین کرد.

امامی بر شناخت زیست بوم در تدوین نقشه فرهنگی تاکید کرد و گفت: مساله انگاری صرف، ذهن را منفعل می کند و مدیران فرهنگی ابتدا مطمئن شوند که زیست بوم را می شناسند سپس به سمت تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان بروند.

وی اضافه کرد: اگر پنج شأن حاکمیت شورای فرهنگ عمومی یعنی هدایت، نظارت، حمایت، مشارکت و مباشرت احیا شود ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانها می توانند به جایگاهی برای حکمرانی فرهنگی استان تبدیل شوند و این یک جهاد مقدس و نیازمند یک تفاهم همگانی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: مشارکت فرهنگی مردم از اقداماتی است که حتما باید احیا شود و ما وظیفه داریم زمینه مشارکت فرهنگی مردم را فراهم کنیم.

امامی فعال سازی کارگروه های شورای فرهنگ عمومی را از دیگر اقدامات اساسی برشمرد و افزود: اگر این کارگروهها تشکیل شده و دستور کارها در این کارگروه ها بررسی شود، شوراهای فرهنگ عمومی کاربردی تر شده و وضعیت فعلی ادامه پیدا نخواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید