شهری

۹۳ درصد تاکسی‌های مشهد گاز سوز است/ افزایش وام نوسازی به ۲۰۰میلیون تومان

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: ۹۳ درصد تاکسی‌های مشهد گاز سوز است

به گزارش صدای مشهد، “احمد محبی” در نشست خبری با اصحاب رسانه با عنوان روایت شهر، اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۲۷۵ خودرو در ناوگان تاکسیرانی در مشهد فعال است که عمر آنها به ۸سال افزایش یافته و چهار هزار و ۵۵۳ خوردوی فرسوده در شهر فعال هستند.

وی بیشترین تاکسی‌ مشهد را پژو سمند عنوان کرد و افزود: چهار هزار و ۴۸۵ تاکسی‌خطی، چهار هزار و ۶۵۵ تاکسی گردشی، هزار و ۴۷۹ خودروی بیسیم و در مبادی شهر نیز ۶۵۶ دستگاه فعال هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: ۹۳ درصد تاکسی‌های مشهد گازسوز و ۷ درصد بنزینی هستند.

محبی در خصوص نوسازی تاکسی‌ها، گفت: برای نوسازی تفاهم نامه جدیدی با بانک ملی امضا شد که وام ۲۰۰ میلیون تومانی با ۱۸ درصد سود که ۱۴ درصد توسط شهرداری و ۴ درصد توسط تاکسیران پرداخت می‌شود اختصاص یابد.

نوسازی ۴۱۳ تاکسی در سال گذشته

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: نوسازی خودروها در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۱۳ در ۹۹ حدود ۴۷۵ در سال ۹۸ حدود ۳۰۶ دستگاه بود.

محبی افزود: طبق قانون هوای پاک خودرویی که بالای ۱۰ سال عمر داشت باید نوسازی می‌شد و در غیر این صورت تمام خدمات به آن لغو می‌شد، بعد از اینکه این ماده توسط دیوان لغو شد اهرم قهری شهرداری برای نوسازی از بین رفت.

وی بیان کرد: جایگزین این قانون افزایش تعداد دفعات دریافت معاینه‌فنی باتوجه به عمر خودرو است که روند کار را سخت می‌کند؛ به دنبال اصلاح این قانون هستیم زیرا نوسازی را کند می‌کند.

هوشمندسازی خدمات تاکسی‌رانی با راه‌اندازی سامانه جامع

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: سامانه جامع تاکسی‌رانی، آیتم‌های خدماتی را هوشمند سازی کردیم. این سامانه اولین سامانه تجمیعی در کشور است، ۳۴ فرایند تدوین و اصلاح شد.

محبی با بیان اینکه در اپلیکیشن نظارت و بازرسی، امکان پرداخت وجه و ارزیابی عملکرد تاکسیران در اپلیکیشن موبایلی قرار گرفت، افزود: ۸۵ درصد بیمه تکمیلی تاکسیرانان را ما پرداخت می‌کنیم اما قائده اصلی سازمان “نظارت” است؛ به دنبال این هستیم براساس کیوارکدهای داخل تاکسی‌ها خدمات ارائه شود به همراه مشوق در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در ورودی شهر تعیین نرخ کرایه براساس تاکسی متر است، تاکسیمتر قدمت ۱۵ ساله دارد و تعویض آن هزینه زیادی دارد، سامانه صدور فاکتور در مبادی راه اندازی شد تا مسیر و مبلغ مشخص شود؛ یک استند هوشمند در مبادی شهر شامل فرودگاه، راه‌آهن و پایانه نصب شده تا زائرین خود تاکسی را انتخاب کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: ۱۳۳اپلیکیشنی مربوط به پیمانکار بود و پیگیری کردیم آپ توسط شهرداری ایجاد شود و وابسته به بیسیم ۱۳۳ نیستیم. تعداد خودرو فعال و غیر فعال شناسایی شد و تزریق خودرو داشتیم تا با حداقل زمان خودرو در اختیار شهروند قرار گیرد.

پاسخگویی ۲۴ ساعته سامانه ۱۳۳ توسط بانوان

وی درخصوص پاسخگویی سامانه ۲۴ ساعته ۱۳۳، اظهار کرد: با استفاده از ۱۲۰ خانم در منزل شیوه پاسخگویی تلفنی تاکسی۱۳۳ را ۲۴ ساعته کردیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: در خصوص صدور پروانه سختگیرانه عمل می‌کنیم و از رانندگان تست گرفته می‌شود .

۱۲۰ستگاه ون وارد مشهد می‌شود

محبی ادامه داد: دولت ۷۰ درصد هزینه خرید ون را پیش‌بینی کرده است، هزینه خرید ۳۰ ون پرداخت شده و ۹۰ حواله نیز دریافت شده، نهایتا تا دو ماه آینده ۱۲۰ ون وارد مشهد می‌شوند.

وی تاکید کرد: سال ۹۷ مقاومت‌هایی برای ورود خودرو اینترنتی وجود داشت اما با ابلاغ دستور العملی آنام به فعالیت خود ادامه دادند؛خودروهای اینترنتی باید نشانه نصب کنند که تا کنون انجام نشده است، همچنین ابتدا گفته شد باید یک و نیم تا دو درصد به شهرداری پرداخت شود که توسط دیوان لغو شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد عنوان کرد: تاکسی متر واجب است اما باوجود نظارت ۱۲۲ بازرس بعضا تخلف مشاهده می‌شود؛ بر این اساس به سمت هوشمندسازی رفتیم و در حال پیگیری نصب نرم افزار بر روی گوشی راننده هستیم که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال ممکن است به بهره برداری برسد.

محبی بیان کرد: تعدادی پروانه باطل شده و برخی از رانندگان از خطوط جابه‌جا شده‌اند؛ ۲۷ ایتم توسط بازرسین کنترل می شود، آیین‌نامه انظباطی امسال تغییر کرد و افزایش مبلغ خسارات مربوط به تخلفات افزایش و مشوق‌ها تغییراتی یافته است؛ از طریق سامانه ۱۳۷ با پلاک و کد شهروندان می‌توانند ما را در نظارت یاری کنند؛ در آینده با کیو ار کد شهروندان می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید