اجتماعیاسلایدر

۸۴ درصد جانباختگان تصادفات مشهد عابران پیاده و موتورسواران هستند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: ۸۴ درصد جانباختگان تصادفات مشهد عابران پیاده و موتورسواران، شامل ۴۹ درصد عابران پیاده و ۳۵ درصد موتورسواران هستند.

به گزارش صدای مشهد، سرهنگ حمیدرضا دهنوی روز چهارشنبه در همایش آموزشی موتورسواران حرفه ای قانونمند همزمان با چهارمین روز هفته ناجا افزود: با تدابیر اتخاذ شده در نیمه اول امسال ۲۷ درصد کاهش مجروحین و ۶ درصد کاهش جانباختگان تصادفات نسبت به مدت مشابه پارسال داشته‌ایم.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۷ هزار نفر جانباخته ناشی از حوادث ترافیکی در کشور داشتیم اما با توجه به نقش زیاد موتورسواران در تلفات ترافیکی، طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت سواران را با همکاران شهرداری‌های مناطق مشهد آغاز کرده‌ایم  که در این طرح ابتدا موضوع آموزش، ترغیب و تشویق و در مرحله بعد اجرای قانون برای متخلفان ترافیکی مد نظر است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: تمامی مقررات باید توسط موتورسواران رعایت شود، حرکات نمایشی و مارپیچ، حمل بار نامتعارف، عبور از خطوط وِیژه تاکسی و اتوبوس، خط قرمز پلیس است زیرا گاهی یک تخلف ساده منجر به تصادف منجر به فوت می‌شود که خسارات آن جبران ناپذیر است.

وی افزود : مقرر شده ‌است آموزش موتورسواران حرفه ای در مناطق مختلف مشهد بویژه مناطقی که دارای تصادفات فوتی بیشتری هستند بطور مستمر ادامه یابد و به موتورسواران شرکت کننده کلاه ایمنی اهدا گردد و پس از آن نیز انتظار می رود موتورسواران آموزش دیده علاوه بر استفاده از کلاه ایمنی مقررات راهنمایی را کاملا رعایت کنند و دیگران را نیز تشویق به رعایت قانون کنند تا بتوانیم با اتخاذ تدابیر ایمنی سطح تلفات حوادث ترافیکی را کاهش دهیم.

سرهنگ دهنوی ادامه داد: نظر به اینکه بیشترین تلفات ترافیکی موتورسواران به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی است پلیس بر استفاده از کلاه ایمنی تاکید دارد و طرح آموزش حق تقدم عابران پیاده نیز در دستور کار است و همگان باید یاد بگیرند که در هر شرایطی حق تقدم عبور با عابر پیاده است و وسیله نقلیه باید متوقف شود تا عابر پیاده عبور کند.

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان خراسان رضوی نیز گفت: این همایش آموزشی برای اولین بار است که برای ۱۰۰ نفر از موتورسوارانی برگزار می شود که با استفاده از این وسیله نقلیه کسب درآمد می‌کنند و هدف این است که این قشر با قوانین بیشتر آشنا شوند تا کمتر آسیب ببینند. 

سرهنگ علیرضا رحیمی افزود: بر اساس آمار بیشتر از یک سوم تلفات حوادث ترافیکی شهر مشهد موتورسواران هستند که از این تعداد نیز بیش از ۴۰ درصد خود موتورسواران مقصر حادثه تشخیص داده شده‌اند.

در این همایش آموزشی به هر یک از موتورسواران شرکت کننده یک کلاه ایمنی اهدا شد./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید