اسلایدراقتصادی

۴۶ پرونده فرار مالیاتی در خراسان رضوی تشکیل شد

مدیر اقتصاد و دارایی خراسان رضوی از تشکیل ۴۶ پرونده فرار مالیاتی در این استان خبر داد و گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اقتصاد پنهان در خراسان‌ رضوی فرار مالیاتی داریم که قابل تامل است.

حسین امیر رحیمی اظهار کرد: در خصوص ضررهای درآمدی خراسان رضوی ناشی از کرونا براساس آخرین برآورد، بیش از ۵ هزار میلیارد تومان خسارت به واحدهای تولیدی صنایع کوچک و بزرگ وارد آمده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: حدود ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رسته‌های مختلف شغلی اختصاص یافته که تاکنون بیش از ۶۰ درصد این رقم جذب شده است.

وی با بیان اینکه افزایش زنجیره کامل پنبه و مبادلات و بحث ریسندگی، یکی از صنایع بزرگ کشور است، گفت: آمار دقیقی از صنایع خسارت دیده از کرونا در دسترس نیست، ولی خسارت عمده به صنایع از لحاظ درامدزایی و نیز اشتغال افراد به وجود امده است.

امیررحیمی با اشاره به اعطای بسته‌های حمایتی به مشاغل خسارت‌دیده از کرونا، یادآور شد: اهمال مالیاتی و پرداخت تسهیلات به تعداد شاغلین در کارگاه از جمله مواردی است که توسط اقتصاد دارایی برای خسارت دیدگاه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مرکز بهبود فرایندهای فضای کسب و کار در وزارت اقتصاد و دارایی تشکیل شده که با هدف کاهش مجوزهای صادره توانست در سال گذشته ۱۱ فرایند در خراسان رضوی را مورد بررسی قرار دهد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان رضوی با بیان اینکه از پیشنهادات داده شده به این مرکز چهار مورد مصوبه آن را گرفته‌ایم، ادامه داد: ۱۹ موضوع دیگر نیز در بحث اصلاح فرایندها که مخل کسب و کار بوده در این ستاد در دست بررسی است.

وی بحث درآمدهای دولت در خراسان رضوی و ظرفیت تولیدی کارخانجات را از جمله برنامه‌های این اداره کل در زمان فعلی ویروس کرونا برشمرد و گفت: هماهنگی با تامین اجتماعی برای کمک به مشاغل آسیب‌دیده از اقدامات این اداره کل بوده است.

امیررحیمی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان درامد کاهش از درامد ناخالص خراسان رضوی در دو ماه ابتدای سال را به دلیل شیوع کرونا داشتیم، افزود: پیش بینی می‌شود در طول سال ۶ هزار میلیارد تومان این کاهش درآمد را داشته باشیم.

وی فرار مالیاتی را یکی دیگر از آسیب‌ها دانست و بیان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اقتصاد پنهان در خراسان‌ رضوی فرار مالیاتی داریم که قابل تامل است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان رضوی تصریح کرد: ما فرار گروه‌های مالیاتی از جامعه پزشکان، وکلا و دیگر رشته‌ها داریم که مالیات پرداخت نمی‌کنند، بنابراین، امسال دولت به دنبال گرفتن مالیات از افرادی که دارای واحدهای مسکونی مازاد هستند، است.

وی از تشکیل ۴۶ پرونده فرار مالیاتی در خراسان رضوی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳ پرونده موافقت، ۳ مورد هم مخالفت و مابقی با تشکیل پرونده مالیاتی در دستگاه قضایی سیر مراحل آن طی می‌شود.

امیررحیمی اضافه کرد: کار فروش املاک مازاد دستگاه‌ها را در دستور کار قرار داریم که پس از واگذاری و تکمیل طرح‌های نیمه تمام این استان از این محل قسمتی از میزان فروش به دستگاه مربوطه داده می‌شود./فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید