اسلایدرفرهنگی

۴۳ نهاد در برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس خراسان رضوی مشارکت دارند

مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس با مشارکت و استقبال خوب ۴۳ تشکل، نهاد، دستگاه نظامی و انتظامی و تشکلهای مردم نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس در حال آماده‌سازی است.

به گزارش صدای مشهد، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در نشست خبری با موضوع “نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی” در مشهد افزود: بیش از ۳۹۵ غرفه ۱۲ متر مربعی محل نمایش ابتکارات و دستاوردهای ۴۳ دستگاه اجرایی و نظامی و دیگر نهادها خواهند بود البته بیشتر غرفه‌ها آماده شده و بقیه نیز طی ۴۸ آینده آماده خواهد شد.

وی ادامه داد: این غرفه‌ها در بیش از چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع در سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی مشهد و در مجموع با بیش از ۱۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی پیش بینی شده است همچنین در محوطه باز و محیط بیرونی نیز ۱۰ هزار مترمربع برای استقرار جنگ افزارها و تجهیزات قابل بازدید تعیین شده است.

مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: از مجموع این ۳۹۵ غرفه، سپاه امام رضا(ع) با ۹۶ غرفه، نیروی انتظامی با ۶۷ غرفه، ارتش جمهوری اسلامی با ۶۲ غرفه، اداره کل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس با ۲۲ غرفه و جبهه مقاومت اسلامی با ۱۵ غرفه بیشترین حضور را در نمایشگاه دارند.

یوسفعلی‌زاده افزود: بنیاد شهید وامور ایثارگران، نمایندگی وزارت دفاع، سازمان جهاد کشاورزی، اداره صنعت، معدن، تجارت، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد هم در دیگر بخشها حضور دارند.

وی ادامه داد: طی هفت روز برگزاری نمایشگاه از ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه هشت برنامه جنبی در سالن عطار و دیگر بخشهای نمایشگاه توسط ارتش، سپاه و دیگر نهادها برگزار می‌شود که به جز ویژه برنامه “شکستن حصر آبادان” که توسط ارتش در نوبت صبح برگزار می‌شود بقیه ویژه برنامه‌های نمایشگاه در ساعات عصرگاهی به اجرا در می آید.

او اضافه کرد: صبح روز افتتاحیه نمایشگاه همزمان با سراسر کشور ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب انجام خواهد شد و از سوی دیگر جمعی از پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا استان تجلیل می شوند.

مردم را به بازدید مجازی توصیه می کنیم 

مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: مردم را از حضور در نمایشگاه منع نمی‌کنیم اما توصیه ما به بازدید مجازی از این نمایشگاه عظیم است و در این راستا نمایشگاه را از طریق وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها به خانه‌ها می بریم و لذا نیازمند همکاری و همراهی رسانه ها هستیم.

یوسفعلی زاده افزود: برپایی این نمایشگاه دارای یک بودجه تخصصی و محتوایی مربوط به دستگاه های حاضر و یک بودجه زیرساختی و عمومی است که به طور متمرکز این زیرساختها با مساعدت شهردار مشهد توسط نمایشگاه بین المللی مشهد تامین می شود لذا هیچ یک از دستگاه های مجری برای زیرساخت هزینه نکرده اند.

وی همچنین درباره باغ موزه دفاع مقدس مشهد گفت: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس از تیرماه امسال پس از یک دوره وقفه چند ساله از سرگرفته شد و اکنون به طور متوسط ماهانه ۱۵ میلیارد ریال در این مجموعه هزینه می شود.

او اظهار داشت: نخستین ساختمان مرکز فرهنگی موزه که سه ماه قبل تکمیل شده است روز دوم مهرماه طی مراسمی رسمی و همزمان با ۹ استان به دست ریاست مجلس افتتاح خواهد شد.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس نیازمند هزار میلیارد ریال بودجه است

مدیر کل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: هم اکنون ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با سه هزار مترمربع بنا آماده افتتاح است و این مجموعه دارای ویژگی مهمی برای پژوهشگران و محققان دفاع مقدس خواهد شد که می‌توانند از این طریق به اسناد و مواد پژوهشی مرتبط با جنگ دسترسی داشته باشند.

یوسفعلی زاده افزود: ۲ پروژه دیگر شامل ساختمان جبهه مقاومت به مساحت سه هزار مترمربع و ساختمان موتورخانه تا پایان سال تکمیل می شود و سامانه سرمایشی و گرمایشی نیز به بهره بردای خواهد رسید.

وی ضمن قدردانی از مساعدتهای شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: این شورا زمینه تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال بودجه برای از سرگیری عملیات ساخت این باغ موزه را فراهم کرده است و البته اتمام ساخت این مرکز فرهنگی در مشهد هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد تا روند عملیات ساختمانی متوقف نشود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی مشهد نیز گفت: برپایی نمایشگاه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا صورت می گیرد لذا تامین تونل ضد عفونی و وسایل ضدعفونی دستها در محل ورودی ها به تعداد ۱۵ عدد، کنترل تردد جمعیت در سالنها و ایجاد تهویه مناسب در سالن نمایشگاه از مواردی است که مورد توجه جدی دست اندرکاران نمایشگاه قرار دارد.

سعید سیفی ضمن توصیه به مردم برای استفاده از فضای مجازی در بازدید از نمایشگاه افزود: علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی v.expo.ir به صورت مجازی از روز دوم نظاره‌گر غرفه‌ها باشند.

وی ادامه داد: کمیته بهداشت و درمان برگزاری در نمایشگاه مستقر است و بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت مستمر دارد و ترددها نیز مورد رصد دقیق قرار می گیرند و اگر حجم جمعیت در سالن نمایشگاه از حد متعارف بالاتر رود تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت در خراسان رضوی از ۳۱ شهریور ماه تا ششم مهرماه در نمایشگاه بین المللی مشهد علاوه بر قابلیت بازدید در بستر فضای مجازی عصرها میزبان بازدیدکنندگان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید