اجتماعیاسلایدرسیاسیگزارشات مردمی

۱۴ مکان محصور در کال اسماعیل آباد مشهد رفع تصرف شد

معاون امنیتی انتظامی فرمانداری مشهد گفت: تاکنون ۱۴ مکان محصور به دیوار واقع در بستر رودخانه اسماعیل‌آباد یکی از مسیلها یا کالهای مشهد، تخریب و رفع تصرف شده است.

به گزارش صدای مشهد، محمدرضا دانشورنیا افزود: این مکانهای غیرمسقف دیوارکشی در بستر رودخانه زمانی محل فروش ضایعات و یا حتی تجمع معتادان بود لذادر گام نخست آزادسازی با اقدام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی رفع تصرف شدند.

وی ادامه داد: همچنین رفع تصرف افزون بر ۱۰۰ واحد مسکونی واقع در بستر رودخانه اسماعیل‌آباد، در گام بعدی و در قالب توافق با شهرداری مشهد و متولی‌گری شرکت آب منطقه‌ای صورت خواهد گرفت. 

معاون فرماندار مشهد در ادامه به برنامه رفع تصرف زمین در هشت پهنه واقع در حاشیه این کلانشهر به عنوان مکانهای درگیر معضلات اجتماعی از جمله مواد مخدر اشاره و بیان کرد: کال اسماعیل‌آباد نخستین گام در اجرای این برنامه است.

وی گفت: اقدام قانونی شرکت آب منطقه‌ای خراسان در همین چارچوب برای رفع تصرف بستر رودخانه اسماعیل‌آباد مدنظر است تا از پیامدهای سیل و صدمات احتمالی ناشی از آن در مناطق مسکونی شهر مشهد پیشگیری شود.

دانشورنیا جمعیت روستای اسماعیل‌آباد را شش هزار و ۲۰۰ نفر ذکر و بیان کرد: تنها بخشی از جمعیت این روستا با تصرف بستر رودخانه در قالب ۱۰۰ واحد مسکونی در این منطقه ساکن شده‌اند. 

مجموعه ۱۷۲ واحد مسکونی همین روستا که مالکان آنها قابل شناسایی نیستند اما در بستر رودخانه ساخته شده، محل بروز برخی آسیبهای اجتماعی بوده است. 

بر اساس اعلام دادستان مرکز خراسان رضوی، تخریب مناطق مسکونی واقع در حریم و بستر رودخانه منطقه اسماعیل‌آباد مشهد از طریق تملک زمین توسط شهرداری و واگذاری زمین معوض به ساکنان این ناحیه صورت می‌گیرد./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید