اسلایدراقتصادی

۱۰۰ قطعه زمین کشاورزی تغییر کاربری داده شده به وضعیت نخست بازگردانده شد

رییس جهاد کشاورزی مشهد از بازگرداندن ۱۰۰ قطعه زمین که به شکل غیر مجاز در اراضی کشاورزی مشهد تغییر کاربری داده شده بود به وضعیت نخست خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، امید طهماسبی‌زاده افزود: این اقدام در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها در محدوده‌ای افزون بر ۱۰۰ هکتار به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: در این اقدام که با حضور نماینده دادستان در اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته موسوم به نارنجستان واقع در بخش احمدآباد و حدفاصل مُلک آباد به دهسرخ انجام شد تعداد ۱۰۰ قطعه زمین که در آنها دیوار و در مواردی بنا ساخته شده بود و اراضی کشاورزی را تغییر کاربری داده بودند با قلع و قمع مستحدثات به حالت نخست بازگردانده شد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت:هر گونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها در اراضی کشاورزی جرم محسوب و بر اساس تبصره۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مستلزم قلع و قمع است.

وی از بین رفتن منابع و بسترهای تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی و هدر رفت منابع آبی برای تفرجگاه‌های شخصی و حتی از بین رفتن امنیت اجتماعی و شغلی را از تبعات تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها عنوان نمود.

طهماسبی زاده افزود : هر هکتار اراضی کشاورزی به طور متوسط زمینه تولید غذای ۲۰ نفر در طول سال را فراهم می کند که اغلب به صورت دیم و بدون نیاز به استحصال آب از منابع زیرزمینی به چرخه تولید غذا کمک می‌کنند اما اقدامات برخی از سودجویان و منفعت طلبان باعث شده تا ضمن تجاوز به حقوق عامه اراضی ارزشمند کشاورزی تخریب و از بین برود.

هم اکنون ۹۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان مشهد تحت حفاظت جهاد کشاورزی این شهرستان قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید