اسلایدراقتصادی

یک نماینده مجلس برخورد با صادرات غیرقانونی زعفران را خواستار شد

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از مسوولان گمرک خواست مانع از صادرات غیرقانونی زعفران توسط برخی از فعالان اقتصادی از جمله برخی از فعالان حوزه فولاد شوند.

به گزارش صدای مشهد، سلمان اسحاقی روز پنجشنبه در نشستی با فعالان اقتصادی حوزه زعفران در اتاق بازرگانی مشهد گفت: صادرات زعفران مانند یک پازل به هم ریخته است که باید با تعیین ضوابط لازم این پازل را منظم کرد.

وی ادامه داد: در صورتی که گمرک مجاب شود در سطح خرده فروشی، مانع از صادرات بیش از ۵۰۰ کیلو زعفران توسط هر صادر کننده از کشور شود و صادرکننده تنها در صورت داشتن مجوز از شورای ملی یا اتحادیه صادرکنندگان زعفران مجاز به صادرات بیش از ۵۰۰ کیلو از این محصول باشد می‌توان به حذف صادرات غیرقانونی کمک زیادی کرد.

این نماینده مجلس بر تعیین بخشودگی‌های مالیاتی و گمرکی برای صادرکنندگان زعفران به منظور حمایت از کشاورزان تاکید کرد و خواستار حمایت سازمان امور مالیاتی و گمرک در این بخش شد.

اسحاقی افزود: اگر این دو نهاد بخشی از مالیات و حقوق گمرکی را به صادرکنندگانی که مجوز صادرات از شورای ملی یا اتحادیه صادرکنندگان زعفران دارند ببخشند صادرکننده نیز از محل سود حاصل از این بخشودگی، زعفران را با قیمت بالاتری از کشاورز خریداری خواهد کرد.

وی به صادرکنندگان و تولیدکنندگان زعفران در این نشست قول مساعد داد تا همکاری سازمان امور مالیاتی و گمرک را برای بخشودگی بخشی از مالیات و حقوق گمرکی جلب کند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه گفت: بدون تردید اختصاص برخی امتیازات به صادرکنندگان زعفران که در نهایت منجر به حمایت از کشاورز می‌شود به مراتب بهتر از پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزانی است که برای دریافت این تسهیلات ملزم به دادن تضامین سخت بانکی هستند.

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تولیدکنندگان زعفران از مصوبات این نشست بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید