اسلایدرشهری

کامل نطق جنجالی مجید عسکری در شورای شهر

مجید طهوریان عسکری، ناطق پیش از دستور هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بود.

به گزارش  صدای مشهد، مجید طهوریان عسکری، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ناطق پیش از دستور هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر بود؛ متن نطق به شرح ذیل است:

خدایا بر پیامبر و اهل بیت پاکش درود فرست و آنگاه که تو را می‌خوانم و صدایت می‌زنم صدا و دعایم را بشنو و اجابت کن و آنگاه که با تو نجوا می‌کنم بر من عنایت فرما.

عرض سلام و ادب و احترام محضر یکایک حضار گرامی همشهریان عزیز حاضر در جلسه هفتاد و پنجم و هفتاد و ششمین دوره شورای شهر مشهد همچنین عزیزانی که از طریق فضای مجازی این جلسه و گفتگو را دنبال می‌کنند.

اکنون که در آخرین روزهای ماه شعبان قرار داریم اول از همه برای خود و برای تمامی بندگان خدا طلب مغفرت و بخشش دارم و امیدوارم بتوانیم از ثانیه ثانیه های باقی مانده این ماه برای بهره‌مندی بهتر در ضیافت الله ماه رمضان استفاده کنیم.

همشهریان عزیز، روزهای گذشته مجموعه همکارانم در شورای شهر مشهد و خادمین شما در شهرداری مشهد درگیر دو اتفاق بزرگ بودند.

اول تعیین تکلیف بودجه سال ١۴٠٢ شهرداری مشهد که حدودا با ۴٠ هزار میلیارد تومان بسته شد.

دوم آماده سازی شهر مشهد برای استقبال از بهار و نوروز ١۴٠٢ و همچنین میزبانی شایسته از زوار بارگاه نورانی حضرت رضا (ع) و رهبر فرزانه انقلاب در حوزه بودجه سال آینده باید عرض کنم حدودا ۵۵۰۰ میلیارد از اعتبارات را به توسعه خطوط ریلی اختصاص دادیم.

۱۲۰۰ میلیارد را به خرید اتوبوس، ۵۱۰ میلیارد را به تملک برای ایجاد فضای سبز در حاشیه شهر، پل سوم فهمیده، خیام و انقلاب را در چارچوب بودجه ای برای احداث گذاشته ایم.

حدودا ۱۸۰۰ میلیارد به اعتبارات عمرانی فرهنگی اختصاص داده شد و همکارانم برای توسعه و آبادانی توس، ٢۶٠ میلیارد جا نمایی نمودند.

البته بودجه سال آینده زوایای دیگری از جمله اختصاص ۵۱ درصد از بودجه عمرانی حوزه حمل و نقل و عمران به حاشیه شهر نیز دارد که حتما در آینده نزدیک از آن مفصل تر و دقیق تر صحبت خواهدشد.

مجدد از تمام عزیزان بدنه کارشناسی صف و ستاد، مدیران شهرداری مشهد و کارکنان و همکارانم در شورای شهر مشهد بابت تمام اتفاقات و فعالیت‌های سال ١۴٠١ تقدیر و تشکرمی‌نمایم.

و اما نکاتی نیز در خصوص مهم‌ترین وظیفه شورا در انتخاب شهردار آینده شهر مشهد دارم.

آنچه مسلم است انتخاب شهردار آینده مشهد بایستی از درون گفتمان جریان انقلاب وابسته به گفتگوی مبنایی امامین انقلاب و دلسوز متعهد و متخصص در امور مدیریت شهری، همچنین دارای توانمندی ارتباطات ملی باشد.

شهردار آینده مشهد باید بتواند حداقل ۴٠ هزار میلیارد منابع جذب، پروژه های مختلف و متنوع مد نظر شورا را اجرایی، از بدنه کارشناسی و مدیران خبره جریان انقلاب نهایت استفاده را برده و فرصت تعلل و سستی به آنهایی که نمی خواهند شورای ششم موفق باشد را ندهد و حلقه اتحاد ۱۵ عضو شورای شهر مشهد باشد.

شهردار آینده بایستی حیات خلوت آنهایی که امروز برای خود حیات خلوت درست کرده‌اند را خراب کند.

به حاشیه شهر مشهد به حوزه حمل و نقل درون شهری به توسعه فضای سبز و زیرساخت‌های فرهنگی توجه ویژه نماید.

مطالبه جدی شورا از شهردار آینده در حوزه عمرانی است. فراموش نکنیم اگر به بدنه کارشناسی با هر مدل قرارداد توجه نشود و این سرمایه در اختیار در چارچوب قانون از زوایای مختلف رشد نداشته باشد یقینا آرزوهایمان محقق نخواهد شد.

به قول عزیزی ما خاک پای خادمین شهریم ولی چک سفید امضاء به هیچ فردی نداده ایم.

۲ سال و نیم باقی مانده فقط فرصت نوکری است برای شهر امام مهربانی‌ها، فقط فرصت خدمت است، باید ثابت کنیم که جهاد ادامه دارد…

در شورا نیز تغییر رویکرد مدیریتی نیاز است.

شورایی که دنبال تحول و تغییر فزاینده در مسیر حرکت شهرداری مشهد است با حرکت‌های لاکپشتی یقینا نمی‌تواند مسیر موفقیت را دنبال کند.

بیش از ۱۸ ماه است که مکررا توصیه هایی به هیئت رئیسه محترم علی الخصوص ریاست محترم شورا می‌کنیم اما کو گوش شنوا.

استخوان در گلو نگه داشتیم تا اتحاد اعضا بر هم نخورد اما کو گوش شنوا.

قول ها دادند قولها گرفتیم و باز هم عمل نشد.

افرادی را حفظ کردند و در مقابل اعضا قرار دادند که هیچ گفتمان برابری با گفتمان جریان انقلابی نداشته و ندارند، توصیه هایی برای تحول کردیم اما کو گوش شنوا.

در برابر نیروهای انقلابی همیشه سرمان پایین افتاده بود چون توصیه اعضا مورد توجه قرار نمی‌گرفت و کار خود انجام می‌شد. خواهش کردیم برای اصلاحات، اما کو گوش شنوا.

بهار فصل تغییر است و تغییر عموما خوب است و بوی زنده شدن، نو شدن و شادابی با خود می آورد.

من نه پیر سیاستم، نه اداره شورا را بر اساس مدل‌های منسوخ مدیریتی بلدم اما می دانم شورا سر می‌خواهد، پدر می خواهد، یک روز با این جماعت، یک روز با آن جماعت بودن یعنی اختلاف بیفکن و پادشاهی کن.

همکاران عزیزم آرام و آهسته حرکت کردن مشکلات شهر و مردم را حل نمی‌کند باید سریع و صریح بود، عالمانه بود، باید شجاع بود تا تحول رخ دهد.

این تفکر غلطی است که بگوییم ما برای حل تمام مسائل نیامده‌ایم ، حل برخی موضوعات برای آیندگان.

ما مکلف به نهایت اثرگذاری و رفع تمامی کاستی‌ها در حدود زمانی خود هستیم.

این چه طرز فکری است!!!!!

کجای دین ما همچین اجازه ای داده است. عزیزان و همکارانم، خادمین شهر امام رضا، اعضای محترم شورای شهر مشهد، از روزهای آغازین شورا از آبکوه گفتم عرض کردم در آبکوه ، آجر روی آجر گذاشته نشده است.

باورشان نشد؛ خوب آقایان، آقای شهردار آینده مشهد، اعضای محترم شورا، بروید و ببینید.

این چه مشکلی است در شهرداری که اگر نخواهد کار کند، کار نمی‌کند و هیچ کسی جلودار آن نیست.ما برای حل مسائل شهر باید بیش از پیش متحد شویم.

هر روز وعده روی وعده، چرا اقدام انقلابی در شورا نمی کنیم.

تا کی قرار است با دوستان و رفقایمان، چون دوست و رفیق ما هستند مماشات کنیم.

تا کی قرار است با مدیر عامل فلان سازمان چون دوست فلان عضو شوراست یا هم کشیکی فلان عضو دیگر شوراست، مماشات کنیم.

آقای معاونی که قصد حضور در انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی را از فلان شهر داری؛ بدان غیر از اینکه با کار نکردن به شهر حضرت رضا(ع) به شخص ایشان ظلم می‌کنی، من یکی برای رای نیاوردن شما کفایتم.

عزیزان هر چه شده و نشده گذشته است. باید به روزهای آینده امید داشت، باید برای روزهای آینده برنامه ریزی منسجم و دقیق تر داشت، باید حضور شهردار جدید را به فال نیک گرفت، باید بهار را در بهار ساخت.

به فضل الهی محکم تر از قبل خواهیم ساخت و تاریخ قضاوت می‌کند که ان شاء الله تمام تلاشمان را برای نوکری و خادمی شهر امام هشتم کرده‌ایم و به دعای خوبان عالم، سربلند خواهیم بود.

در پایان برایتان از درگاه ایزد منان بهترین‌ها را آرزو دارم.

امیدوارم رمضان پیش رو، بهترین ماه رمضان زندگی‌مان و بهترین فرصت برای بندگی خالصانه در درگاه معبودمان باشد.

هر آنکس خدمت جانان به جان کرد به گیتی نام خود را جاودان کرد

خدایا چنان کن سر انجام کار، تو خشنود باشی و ما رستگار

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

مجید طهوریان عسکری عضو ششمین دوره شورای شهر مشهد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید