اسلایدر

گزارشی از خادمانی که از شهرهای مختلف کشور برای خدمت به زائرین پیاده آمده اند

شوق خدمت به رضا(ع)

در جمع خادمیاران افتخاری ثامن الحجج(ع) هستند مهراندیشانی که هم زائرند و هم خادم، دلدادگانی که از جای جای کشور به عشق خدمت رخت سفر بسته و راهی سفر عاشقی شده اند.

به گزارش آستان نیوز؛ نزدیک شهادت امام رضا(ع) که می شود دوباره دل ما نیز چون تمام‌ عاشقان آقا هوس زیارت می‌کند. درست مثل روزهای خوش کودکی، روزهایی که دلمان پر می‌کشید برای حرمش هیچ وقت فراموش نمی‌کنم، پدر بلیت اتوبوس برای مشهد می‌گرفت تا پا به خانه می‌گذاشت بلند صدایمان می‌زد و بلیت‌ها را نشانمان می‌داد. من همراه خواهر و برادرهایم از خوشحالی بالا و پایین می‌پریدیم. مادرم آن ساکِ مشکی کوچک را از تَهِ انباری بیرون می‌آورد. لباس‌هایمان را جمع و جور می‌کرد و بعد راهی حرم نورانی امام رضا(ع)می‌شدیم. این شاید قصه‌ی مشابهی بین همه‌ی ما باشد. در این میان افرادی نیز برای دل خود و بایک لبخند و دعای خیر بانی کارخیر می شوند .

*پزشکی از تهران

در میان جمع خادمان افتخاری امسال یک بانوی پزشک تهرانی است که ۳ سال است در این ایام با جمع آوری دارو در تهران و ارسال آنها برای ایستگاه های استقبال از زائرین پیاده دهه آخر صفر مرهمی می شود بر دردهای زائرانی که گاها سختی راه و رنج سفر باعث شده نیازمند دارو و درمان باشند.

این بانوی خیر که نمی خواهد نامش برده شود درگفتگو به خبرنگار ما درباره نحوه خدمت رسانی‌اش بیان کرد: سه سال است که برای زائرین امام رضا(علیه السلام) از تهران دارو ارسال می کنم. دوسال گذشته خودم داروها را به مشهد می آوردم و امسال توفیق حضور ندارم و یکی از دوستان زحمت می کشد.

این پزشک خیر ادامه داد: برخی مردم داروهایی که در خانه دارند را می آورند و برخی هم پول نقد هدیه می کنند و دارو تهیه می کنیم.

این خادمیار رضوی بیان کرد: خدمت رسانی ما تنها در زمینه دارو بوده، اما اگر لباس، پتو و وسائل دیگر نیز مورد نیاز باشد، برای تهیه آن اقدام می‌کنیم.

وی افزود: تمام افرادی که خدمتی برای زائرین انجام می دهند، امید به نگاه آقا دارند. من این خدمت رسانی را وظیفه انسانی خود می دانم و برای حاجات دنیایی و یا پاداش اخروی این کار را انجام نمی دهم.

وی عنوان کرد: بزرگترین خواسته‌ام این است که امام رضا(علیه السلام) به من عنایت ویژه داشته باشند تا در زمینه شغلم، بدون منت و توقع خدمت رسانی کنم.

این خادمیار رضوی با تاکید بر اینکه استقبال مردم خوب بوده است، افزود: جمع شدن داروها به همت مردم بستگی دارد. هرسال به نسبت قبل داروهای بیشتری جمع آوری می شود و ما نیز تلاشمان این است که با توجه به نیاز گسترده ای که وجود دارد هر چه بیشتر جمع آوری شود.

وی در مورد انگیزه اش از این اقدام گفت: زائرین خالصانه مسیرهای طولانی را پیاده طی می کنند تا به پابوس آقا مشرف شوند، چون ما نمی‌توانیم در این مسیر همراه آنها باشیم، سعی می کنیم هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام دهیم.

این پزشک خادم با بیان اینکه پرکاربردترین داروها را برای زائرین ارسال می کنیم، ادامه داد: به نظرم بهترین کار در دنیا کمک به مردم است‌ و حس غروری که از کمک به زائر در انسان ایجاد می شود‌، لذت بخش است.

وی در پایان یادآور شد: در طول سال هم سعی می کنم روزهایی رایگان بیماران را ویزیت کنم؛ چرا که حس و حال من را خوب می کند.

*زائری که خادم شد

عارفه قربانی ۱۸ سال دارد و دانشجوی رشته شیمی دانشگاه علوم تحقیقات تهران است. او نیز در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: من قبل از سفرم به مشهد از طریق یکی از دوستان خانوادگیمان با پویش ” خانه من یک زائرسراست”  آشنا شدم و خودم هم اکنون در خانه یکی از افرادی که در این پویش شرکت کرده است اسکان دارم.

وی افزود: این پویش مردمی برایم بسیار جالب توجه بود. اینکه در این شرایط اقتصادی کسانی هستند که برای رضای خدا و امام رضا(ع) منزل خود را برای چند روز در اختیار زائران قرار داده و از آنان پذیرایی می کنند به همین خاطر به ستاد جهاد خدمت آمدم و تصمیم گرفتم در این چند روزی که در مشهد هستم با فعالیت در این پویش، خادمی امام رضا (ع) کنم.

قربانی اظهار کرد: خادمی امام رضا(ع) حس معنوی عمیقی در من ایجاد کرد. من سال های گذشته هم به مشهد به پابوسی امام رضا (ع) آمده بودم ولی این سفر برایم متفاوت تر است و حس معنوی بیشتری به من دست داده است.

این خادمیار رضوی بیان کرد: دو سال پیش یک مشکل بزرگ در خانواده ام بوجود آمده بود که نذر کردم اگر این مشکل خانوادگی رفع شود به پابوسی امام رضا(ع) بیایم.  با این نذر مشکل خانوادگیم رفع شد و اینجا بود که عنایت ویژه امام رضا(ع) را در مراحل زندگیم شاهد بودم.

*ثواب خدمت به زائران امام رضا(ع) بیشتر از زیارت آقاست

فاطمه سعیدی، دانشجوی هنر دانشگاه سوره هم یکی دیگر خادمیار افتخاری رضوی است که  تنها ۱۸ سال سن داشته و ساکن تهران است. این خادمیار جوان نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: آنقدر این اقدام مشهدی ها در اسکان زائرین وخدمت به آنها در ستاد خادمیاران رضوی زیباست که تصمیم گرفتم من نیز برای شرکت در این پویش در ستاد جهاد خدمت کاری انجام دهم.

وی افزود: سه روز است که از اقامتم در مشهد می گذرد ولی هنوز برای زیارت به حرم امام رضا(ع) نرفته ام و در این ستاد خدمت می کنم چرا که معتقدم ثواب خدمت به زائران امام رضا (ع) از زیارت آقا بیشتر است.

این خادمیار افتخاری رضوی افزود: تاکنون ۵ بار به مشهد سفر کرده ام اما امسال که خادمیار افتخاری رضوی شده ام سفرم بسیار متفاوت تر از سال های دیگر شده است.

وی بیان کرد: عنایت امام رضا(ع) را در همه مراحل درسی و زندگیم شاهد بودم چرا که همه خواسته های کوچک و بزرگم را که از آقا خواستم برآورده کرده است.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید