اسلایدراقتصادی

گزارشی از بررسی مشکلات معادن خراسان رضوی توسط بنیاد ملی کرامت

دبیرکل و مدیران بنیاد کرامت در سفری یک روزه به سبزوار به بررسی مشکلات معدن‌کاران این خطه پرداختند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی کرامت، یکی از دستورات و رهنمودهای رهبری معزز و رییس جمهور منتخب رفع موانع تولید و جهاد اقتصادی برای حمایت از فعالان اقتصادی و گره‌گشایی از کار تولیدکنندگان داخلی است. برهمین اساس بنیاد ملی کرامت نیز در‌گام اول، کرامت مردم و پیگیری و مطالبه مشکلات آنها و در گام دوم، کرامت فعالان اقتصادی و پیگیری مسایل این قشر زحمت‌کش را در دستورکار خود قرار داد.
در همین راستا در دومین سفر استانی دبیر کل و مدیران ستادی این بنیاد، مشکلات حوزه معدن و معدن‌کاران با مراجعه به یکی از معادن بزرگ و استراتژیک استان در سبزوار مورد بررسی قرار گرفت.

* بی‌تدبیری دولت معادن را نابود کرد

یاسرظریفی، دبیرکل بنیاد کرامت در این بازدید با اشاره به سفر پیشین این مجموعه به روستای مرزی و محروم تقزسفلی گفت: همانطور که ساکنان آن روستای محروم را مستضعف و مستحق حمایت میدانستیم، اصحاب تولید و کارآفرینی و فعالان اقتصادی را که در جهاد اقتصادی حمایت نشده‌اند را هم مستحق حمایت می‌دانیم.

وی لا بیان اینکه دولت در عرصه جهاد اقتصادی، فعالان اقتصادی را در زمین جنگ بی‌سرپناه رها کرده گفت: بنیاد ملی کرامت تلاش خواهد کرد در حد وسع خود، پشتیبان و پشت و پناه مجاهدان عرصه اقتصاد باشد.

ظریفی ادامه داد: مسولین دولت بی‌تدبیر یا مشکلات مردم و فعالان اقتصادی را می‌دانند و تدبیری برای آن نمی‌کنند که در این صورت اف به غیرت‌شان و یا در جریان مشکلات آنها نیستند که بازهم وای بر بی‌مسئولیتی و بی‌لیاقتی آنها.

وی افزود: دوران نظرسنجی از پشت شیشه‌های دودی تمام شده است؛ دولت به مردم بازگشته است و انشالله این مردم هستند که عنان کار را به دست گرفته و کرامت به جامعه ایرانی بازخواهدگشت.

ظریفی با اشاره به اهتمام جوانان این کشور در حوزه کارآفرینی و اشتغال یادآور شد: ایران اسلامی سزمینی پر از‌ گنج‌ است، چه در زمین و معادن و صنایع و چه در باورمندی جوانان با انگیزه ای که از این سرمایه‌ها برای ایجاد اشتغال و رونق کشور استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در این معدن که یکی از بزرگترین معادن کشور در حوزه تولید منگنز است، شاهدیم که چند جوان با سرمایه‌ای اندک ولی با دانش کافی و عزمی و اراده‌ای استور چندین معدن راکد را فعال کرده و برای بیش از ۲۰۰نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: دولت بی‌تدبیر اما نه تنها به رشد آنها کمکی نکرده بلکه با عدم حمایت و سنگ‌اندازی مانع کار آنها شده و باعث شده اند که این ظرفیت‌های عظیم به تعطیلی کشیده شده و مجموعه ای با ۲۰۰کارگر در۵ معدن فعال، مجبور شود با کمتر از ۱۰نفر و تنها در یک معدن به سختی به کار خود ادامه دهد و اکنون هم نفس‌های آخر خود را بکشد.

*نفس‌های آخر معادن کشور
مهندس رستمی، مدیر عامل این گروه معدنی نیز ضمن بیان گزارشی از فعالیت‌های خود از ابتدا تا کنون گفت: ما چند جوان تحصیل کرده در حوزه معدن بودیم که با کمترین سرمایه ولی باور و انگیزه وارد این صنعت شده و موفق شدیم طی چند سال چندین معدن راکد را به بهره‌برداری و سوددهی برسانیم.

وی افزود: ما معتقد بودیم که وقتی در یک منطقه از معادن و سرمایه‌های منطقه ای استفاده میکنیم باید بخشی از این منفعت کسب شده را خرج مردم بومی منطقه کنیم لذا علاوه بر استغال جوانان منطقه همواره مشکلات روستا مانند پزشک و راه و آموزش را نیز مدنظر قرار داده و در حوزه های مختلف خدماتی را به مردم روستاهای اطراف ارائه دادیم.

رستمی تصریح کرد: معدن کاران با مشکلات فراوانی ازجمله مشکل نقدینگی روبرو هستند واگر دولت برنامه ای برای حمایت از معادن نداشته باشد اکثر فعالان این حوزه محکوم به نابودی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید