اسلایدر

کودکان کار مشهد مهارت‌های اشتغال‌زا فرا می‌گیرند

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های اشتغال زا برای کودکان کار خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، رضا دانایی با اشاره به اقدامات صورت‌ گرفته در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: تاکنون طرح‌هایی همچون حمایت از مراکز فعال در حوزه کودکان کار، «سایبان امید»، «کودک توانا»، «آوای همت» و «پژوهشکده مشاغل» با هدف توانمندسازی شهروندان و با توجه ویژه بر محلات کم‌ برخوردار و اقشار در معرض آسیب برگزار شده است.

وی در زمینه طرح «سایبان امید»، افزود: این طرح با هدف ارتقای مهارت‌های اجتماعی و با توجه ویژه بر مناطق کم‌برخوردار، آموزش‌های لازم در این حوزه را به کودکان، نوجوانان و والدین آنها ارائه کرده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: کارگاه مهارت‌های ارتباطی و مدیریت خشم برای کودکان ‌کار و بانوان آسیب‌ دیده در مراکز ویژه حمایتی آن‌ها، از جمله برنامه های برگزار شده در این طرح بوده و در مجموع ۳۷۵ کارگاه ذیل طرح سایبان امید برگزار شده است.

دانایی در زمینه برنامه‌های ویژه کودکان کار، خاطرنشان کرد: در اختیار قرار دادن ایستگاه‌ها و پایگاه‌های عمومی سطح شهر به سمن‌های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی که با هدف آشناسازی شهروندان با مسئله کودکان کار و آگاهی ‌بخشی در زمینه نحوه تعامل درست با آنان صورت گرفته است، برگزاری دوره‌های حرفه ‌آموزی همراه با آموزش‌های روانشناختی و مشاوره‌ای و برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی از جمله برنامه‌هایی است که در طرح «کودک توانا» برگزار شده است.

وی در زمینه جزئیات طرح «کودک توانا»، اضافه کرد: این طرح در قالب مجموعه‌ای هماهنگ از خدمات روان‌ درمانی، مهارت‌های اشتغال‌زایی و در راستای افزایش توانمندی کودکان کار اجرا شده است. آموزش ساخت زیورآلات، کارگاه چرم‌دوزی و کارگاه ساخت تراریوم، از دوره‌هایی بودند که در مراکز آموزشی کودکان کار برگزار شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه افزایش حساسیت‌ها و مشارکت اجتماعی شهروندان یکی از مهم ‌ترین رویکردها در مواجهه با مسئله کودکان کار است، گفت: در راستای افزایش مشارکت‌های اجتماعی، کمک ‌هایی برای تهیه لوازم ورزشی و آموزشی در اختیار سمن‌ های فعال در حوزه کودکان کار قرار گرفته است.

دانایی با اشاره به ارائه آموزش به کودکان ساکن در مناطق فاقد مراکز آموزشی، اظهار کرد: طرح «الفبای مهارت» با هدف توانمندسازی روانی، اجتماعی، فنی و مهارتی کودکان و بانوان مناطق کم ‌برخوردار و کودکان دارای نیازهای ویژه در محلاتی که فاقد مراکز آموزشی و فرهنگی هستند، برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین اجرای طرح «پژوهشکده مشاغل» از دیگر اقدامات ما با هدف بهره ‌مندی از ظرفیت نیروهای داوطلبانه است. این طرح با هدف آشنایی شهروندان با مشاغل مختلف و ارائه آموزش‌ های لازم در حوزه اشتغال‌ زایی، توانسته در فعال ‌سازی نیروهای داوطلب در ذیل برنامه‌های نذر فرهنگی نقش موثری ایفا کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی بیان کرد: در قالب این طرح که در مناطق سیزده ‌گانه شهرداری مشهد برگزار شد، سمینارهای آموزشی برای زنان سرپرست خانوار و کارگاه ‌های کارآفرینی برای نوجوانان و شهروندان برگزار شد. /تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید