اسلایدریادداشت

کباب سیاسی یا سیاست کبابی

یادداشتی از سید علی حسینی

همه ما تا به امروز قبل از گران شدن قیمت گوشت ، به فکر درست کردن کباب افتادیم و حتما دفعات اول بخش زیادی از گوشت رو روی آتش ریخته و در این موضوع با شکست روبرو بودیم ، اما نکته آن یک موضوع مهم در آماده سازی مواد اولیه می باشد ، آن هم زمان سرد کردن گوشت و ورز دادن آن برای در هم تنیدن می باشد ، در این صورت همه رشته های گوشت طوری در هم تنیده شده که با هیچ شرایطی از هم جدا نمی‌شوند و از مقاومت بالایی در برابر گرما و آتش برخوردارند ، این موضوع در آماده سازی فولاد هم مصداق دارد و شرط آن چکش خوردن روی آهن ذوب شده تا در شرایط ذوب مولکول ها در جایگاهی قرار گیرند که به سادگی از هم جدا نشوند و در هوش مصنوعی به آن تابْکاری (annealing) سردکردن کنترل شدۀ مادّه گفته میشود .

اما رابطه آن با سیاست و سیاسی کاری و جریانات سیاسی به چه صورت می باشد نکته مهم بحث ما می باشد

در برسی جریانات اصولگرایی و اصلاح طلبی که در ایران وقت بیشتری برای تشکیلات خود گذاشته متوجه میشویم ، در ایجاد تشکیلات منسجم کدامیک موفق تر بودند ،اما نقد ما برای جریان اصولگرایی شامل موارد ذیل است .

نکته اول

احساس خود بزرگ بینی و همه چیز فهمی بزرگان و عدم مشارکت و گرفتن مشورت از نیروهای کف میدان و جوانان دارای ایده از موارد اولیه این موضوع می باشد .

نکته دوم

سواری گرفتن از نیروهای انقلابی و وعده و وعید دادن به آنها و در آخر هم عدم وفای به عهد

نکته سوم

بکارگیری نیروهای جبهه مقابل با خطای تحلیل که تخصص مهم تر است و در جایی که بودن کمک زیادی به مناسبت ها و مراسم ها داشتند و….. و نیروی خودی رزومه ندارند

نکته چهارم

شاید بد عمل کردن بعضاً نیروهای کیف کش منتصب به جریان اصولگرایی و در جاهایی هم کبر و غرور نیروهای پست گرفته و فراموش کردن جریان پشت صحنه که باعث عدم اعتماد به جوانان خواهد شد .

جمیع موارد در فراهم شدن مواد اولیه کباب سیاسی مهم می باشد ، وقتی جریان اصلاحات در استفاده از نیروهای خودش با هیچ کس تعارف ندارد و تا پایین ترین پست از نیروهای خودش استفاده میکند این باعث می‌شود تار و پود آن فرد به تشکیلات وابسته باشد ، وقتی نیروی بیکار مجموعه را دعوت به کار میکند تا ۳۰ سال فراموش نمی‌شود که چه کسی تو را حمایت داشته و هر چه قدر جناح مقابل هزینه کند ، او ریشه خود را جای دیگری می بیند ، اینها مواردی است که اگر رعایت شود کباب سیاسی ما فقط موقع انتخابات آماده نمیشود و روی آتش و تنور انتخابات نمی ریزد .

آرزوی ما انسجام ، یکدستی و یکپارچگی نیروهای جبهه انقلاب می باشد ،اما این انسجام نیاز به رعایت مواردی هست که به آن اشاره شد .

سید علی حسینی

دکتری هوش مصنوعی و رباتیک| دبیر مجمع مطالبه گران استان خراسان رضوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید