اسلایدرشهری

کاهش خطوط اتوبوسرانی مشهد در صورت استفاده نکردن مسافران از ماسک

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: اگر شهروندان فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را در استفاده از اتوبوس رعایت نکنند، شاید به سمت کاهش خطوط اتوبوسرانی حرکت کنیم.

به گزارش صدای مشهد، خلیل‌الله کاظمی با بیان این خبر اظهار کرد: در این مرحله در حال بررسی‌های کارشناسی هستیم تا اقداماتی نظیر کاهش خطوط اتوبوسرانی یا کاهش ساعت کاری ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری انجام شود.

وی افزود: اگر ساعت فعالیت اتوبوس کاهش یابد امکان تراکم مسافر در این ساعات وجود دارد، بنابراین اگر شهروندان فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت نکنند، شاید به سمت کاهش خطوط اتوبوسرانی حرکت کنیم.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: با توجه به این موضوع در مرحله اول از امروز سخت گیری در استفاده از ماسک در ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری مشهد بیشتر شده است و از سوار شدن مسافران بدون ماسک در قطار شهری ممانعت به عمل می آید.

کاظمی خاطرنشان کرد: برای در دسترس بودن ماسک، محل‌هایی در ایستگاه‌های قطار شهری مشهد به توزیع ماسک اختصاص داده شده است تا شهروندان بتوانند از این محل‌ها ماسک تهیه کنند.

وی با بیان این که در پایانه‌های اتوبوسرانی نیز برای الزام مسافران به استفاده از ماسک نیرو اختصاص داده شده است، اضافه کرد: در ایستگاه‌ها نیز خود اتوبوسرانان نسبت به استفاده از ماسک تذکرات لازم را به مسافران خواهند داد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: امیدواریم مردم خودشان نسبت به رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک اقدام کنند در غیر این صورت در ایستگاه‌ها نیز مجبور به سختگیری در سوار شدن مسافران به اتوبوس بدون ماسک خواهیم شد.

همچنین وحید مبین مقدم، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز مسافران مترو ملزم به استفاده از ماسک هستند.

وی ادامه داد: ما همواره به دنبال تقویت این مصوبه هستیم از این رو تیم‌های پایش و نظارت را در داخل ناوگان و ایستگاه‌های مترو لحاظ کردیم.

وی افزود: در این راستا اگر احیانا مردم از ماسک استفاده نکنند، توسط این افراد راهنمایی می‌شوند تا نسبت به تهیه آن اقدام کنند. همچنین اگر عدم رعایت از سوی کارکنان صورت گیرد، به آن ها نیز تذکر داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد در خصوص نظارت بر غرفه‌های تجاری موجود در ایستگاه‌های مترو خط یک و دو، عنوان کرد: این مراکز تجاری نیز به طور مرتب پایش می‌شوند و آن ها نیز ملزم به رعایت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مبین مقدم با بیان اینکه طبق پایش صورت گرفته امروز، بالغ بر ۹۸ درصد از مسافران از ماسک استفاده کرده اند، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵ محل در خط یک و دو برای عرضه ماسک فعالیت دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید