دسته بندی نشده

چهار شهر جدید در خراسان رضوی صاحب شهرداری می‌شوند

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: چهار شهر جدید قلعه نو علیا، چخماق، روشناوند و نوده انقلاب در این استان با طی مراحل اداری واجد داشتن شهرداری و دیگر تشکیلات شهری خواهند شد.

امیرحمزه ذاکرافزود: پیش از این وزارت کشور با تبدیل چهار روستای قلعه نو علیا در شهرستان باخرز، چخماق زاوه، روشناوند گناباد و نوده انقلاب خوشاب به شهر موافقت کرده است.

وی ادامه داد: در ادامه روند تاسیس شهرداری در این شهرهای جدید، شورای اسلامی این شهرها باید تعهد کنند مطابق آئین نامه های موجود تشکیل شهرداری، تامین ماشین آلات، ساختمان و دیگر تاسیسات و تشکیلات مرتبط با شهرداری را تامین کنند و سپس وزارت کشور این تعهدات را بررسی می کند که در صورت تایید، مجوز تاسیس شهرداری برای چهار شهر یاد شده به استانداری ابلاغ می شود.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: از میان چهار روستای یاد شده یک مورد به خاطر شاخص جمعیتی به شهر ارتقا یافته و سه روستای دیگر نیز به واسطه این که مرکز بخش بوده اند به شهر ارتقا یافته اند.

ذاکر افزود: ممکن است امسال شمار بیشتری روستا در خراسان رضوی به شهر ارتقا یابد چرا که اخیرا شهرستانها و بخشهای جدیدی در استان تشکیل شده و طبق قانون روستاهای مرکز بخش به شهر ارتقا خواهند یافت.

وی اضافه کرد: هم اکنون استان خراسان رضوی با ۶.۴ میلیون نفر جمعیت ۷۷ شهر دارای شهرداری دارد که ۶۴ شهر از این تعداد، کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید