اسلایدرفرهنگی

پویش مردمی هم‌محلۀ امام رضا علیه‌السّلام؛ قیام مردم مشهد برای میزبانی شایسته از زائرین

در گفتگو با قائم‌مقام قرارگاه ساماندهی برنامه‌های دهۀ آخر صفر مطرح شد

ماه محرم و صفر شهر مشهد حال و هوای مذهبی ویژه ای دارد؛ همه‌ساله در روزهای پایانی ماه صفر، مشهدالرضا علیه‌السلام شاهد افزایش تشرّف زائرانی است که از اقصی نقاط جهان، مشتاقانه برای شرکت در مراسم شهادت خورشید هشتم به سمت این شهر عزیمت می‌کنند.

به همین مناسبت گفتگویی با حجت‌الاسلام احمدنیا، معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد استان‌های خراسان و جانشین قرارگاه ساماندهی برنامه‌های دهۀ آخر صفر انجام داده‌ایم.

حجت الاسلام احمدنیا در ابتدای این گفتگو، اظهارداشت: «بنابر شواهد موجود امسال دهۀ آخر صفر متفاوتی نسبت به سالهای گذشته خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود که چندین میلیون زائر میهمان شهر امام مهربانی‌ها باشند؛ این موضوع، تکلیف سنگینی را برعهدۀ همسایگان آن حضرت قرار می‌دهد که باید نسبت به آن دغدغه مند باشند.»

معاون فرهنگی‌ و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان ادامه داد: «در کنار رشد و تعالی معنوی زائران و آگاهی از معارف ناب اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام، برخورداری از خدمات با کیفیت و سهولت در امر زیارت از جمله حقوق زائران برشمرده می‌شود؛ یکی از پویش‌های مردمی که در همین راستا شکل گرفته، طرح هم‌محلۀ امام رضا علیه‌السلام است که با رویکرد خدمت‌رسانی به زائران آقا علی بن موسی الرضا علیهماالسلام توسط مجاوران حضرت آغاز شده است. در این طرح، هر مسجد، حداقل هشت خانواده از همسایگان مسجد را جهت خدمت‌رسانی به زائران امام رضا علیه‌السلام بسیج خواهد کرد وحدود یک ماه است که این پویش، در راستای ارتقاء فرهنگ میزبانی از زائران امام رضا علیه‌السلام شکل گرفته و البتّه مختص این ایام نیست و در واقع طلیعۀ این پویش، مصادف با ایام دهه آخر صفر شده است.»

در این پویش، مشهدی‌ها در زمینۀ اسکان رایگان در منازل، حمل و نقل صلواتی و نذر خدمت و مهارت به زائرین خدمت خواهند کرد.

جانشین قرارگاه ساماندهی برنامه‌های دهۀ آخر صفر افزود: «در این پویش، مشهدی‌ها در زمینۀ اسکان رایگان در منازل، حمل و نقل صلواتی و نذر خدمت و مهارت به زائرین خدمت خواهند کرد. همچنین بحث اطعام و پذیرایی و نذر اسباب و لوازم چه به صورت اهدایی و چه امانتی در این ایام ممکن می باشد. علاقمندان به شرکت در این پویش با مراجعه به «سامانۀ مسجدنا» می‌توانند علاوه بر موارد فوق، کمک نقدی نیز داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید