اسلایدراقتصادی

پشت پرده یک قرارداد شهری/ بازی ۲۳ میلیاردی پیمانکار شهربازی با شهرداری مشهد!

تخلفات پیمانکار شهربازی پارک ملت در قراردادی جنجالی که پشت‌پرده‌های جالبی نیز را دارد توسط یک خبرنگار تحقیقی برملا شد.

به گزارش صدای مشهد، در بررسی برخی قراردادهای شهرداری نکات جالب توجه و مسایل عجیبی مشاهده می شود که با جزءشدن در آنها می‌توان اطلاعات قابل بحثی را پیدا کرد. در مورد قرارداد شهربازی شهرداری که توسط یکی از خبرنگاران تحقیق مشهد بررسی گردید مشخص شد که ۲۸/۱۲/۱۳۹۶ قرارداد اجاره شهر بازی پارک ملت مشهد به شماره ۲۳۸۰۰۴/۹۶/۲۱ بین یک شرکت پیمانکاری و شهرداری مشهد برای مدت سه سال منعقد شده بود.
همچنین در ماده سه این قرارداد آمده بود که مبلغ اجاره بابت قرار داد ۵۹ میلیارد و ۹۱۱ میلیون تومان می باشد که به تفکیک در سال اول۱۸ میلیارد و ۱۰۰میلیون، سال دوم ۱۹ میلیاردو۹۱۰ میلیون و سال سوم هم ۲۱ میلیاردو ۹۰۱ میلیون تومان باید از سوی پیمانکار به شهرداری پرداخت شود. از طرفی در تبصره شماره یک همین ماده آمده بود که مستاجر متعهد می گردد مبلغ اجاره سالیانه مذکور را به صورت ماهیانه و طی ۷ قسط در پایان هرماه و طی ۷ فقره چک به معاونت اقتصادی شهرداری پرداخت نماید. در توضیح این ماجرا هم اعلام شده بود که مستاجرباید در پایان فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه جمعا ۳۰ درصد رقم اجاره سالیانه، پایان تیر، مرداد و شهریور هم در مجموع ۶۰ درصد مبلغ قرارداد سالیانه و در آخرین قسط یعنی پایان مهرماه هم ۱۰ درصد باقی مانند از اجاره سالیانه شهر بازی پارک ملت را پرداخت نماید.

از درخواست ممنوع الخروجی تا آغاز نامه نگاری ها

از این ماجرا چند ماهی گذشت و پیمانکار به هیچ یک از وعده های خود عمل نکرد و حق و حقوقات شهرداری مشهد را پرداخت نکرد. بدهی روز به روز روی هم انباشته می شد اما آنچه از شواهد ماجرا بر می آمد، شهرداری در همان مراحل اولیه اقدام موثری که به وصول مطالبات بینجامد صورت نداد چراکه پس از حدود ۱۸ ماه از ابلاغ قرار داد، مدیران شهرداری دست به کار شدند و برای صول بدهی که حالا از ۲۳ میلیارتومان هم عبور کرده بود نامه‌نگاری‌های خود را آغاز کردند. در یکی از مستندات مسئولان شهرداری طی مکاتبه ای اعلام کردند که شرکت مذکور هیچ گونه ایفاء تعهدات مالی و بدهی‌های خود به شهرداری و … را انجام نداده است. در حالی که برخی مستندات ارائه شده حاکی از آن بود که شهرداری ازبیم متواری شدن پیمانکاران طرف حساب به خارج از کشور در حال پیگیری‌های مربوطه بودند، ماجرا را از سرپرست مدیریت بازاریابی و بهره برداری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد پیگیری کردیم.

شهرداری:چک ها برگشت و ملک در رهن درمحله اجرا

حاتمی در تشریح وقایع رخ داده درشهر بازی پارک ملت به قدس گفت: در همه قرار داد پیش بینی های لازم برای آنکه اگر طرف ها به وظایف خود عمل نکند دیده شده است.وی ادامه داد: درقرارداد شهر بازی پارک ملت هم همین اقدامات صورت گرفت، تضمین های لازم از طرف قرارداد گرفته شده است.
سرپرست مدیریت بازاریابی و بهره برداری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تصریح کرد: در این گونه قراردادها امکان دارد هیئت مدیره و … طرف قرارداد عوض بشود، اما ماهیت قرارداد چون با شخص منعقد نشده پابرجا می ماند و آنها باید به تعهدات خودشان عمل کنند. پیمانکار مذکور هم تا آبان و آذر ماه سال گذشته به تعهداتش عمل کرده است اما در ادامه به دیگر تعهدات مالی خود عمل نکرده است. در این راستا اخطار های قانون هم به پیمانکاری طرف حساب داده شد و موازی با آن چک های ارائه شده از سوی پیمانکار اقدام و برگشت زده شد.
حاتمی در مورد راه های وصول مطالبات هم بیان کرد: وقتی چک ها موجودی نداشت به سراغ ملک در رهن قرار داده شده از سوی طرف قرارداد رفتیم و شکایتی هم در این زمینه تنظیم شد.
ملک مذکور هم قیمت گزاری و در فرایند فروش قرار گرفته است تا به این واسطه مطالبات شهرداری پرداخت شود. پیمانکار در این مدت در محل شهربازی مستحدثاتی ایجاد کرده که از آن محل هم بخشی از مطالبات قابل وصول خواهد بود.
وی افزود: موضوع هم طی شکایتی در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مطرح و درحال رسیدگی می باشد. هچنین موضوع به فرمانداری و شورای تامین هم منعکس شده است. این سلسه اقدامات باعث شده تا مدیر عامل جدید شرکت طرف قرارداد بیاید و تعهداتی در این زمینه بدهد.در این زمینه امیدواریم باهماهنگی دستگاهای نظارتی بتوانیم حقوق شهرداری را دریافت کنیم.

 تامین بدهی ۲۰ میلیاردی با تملک اموال در رهن

سرپرست مدیریت بازاریابی و بهره برداری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در پاسخ به این سوال که شنیده می شود بدهی پیمانکار شهربازی پارک ملت به شهرداری مشهددر حدود ۲۳ میلیارد تومان است، آیااین ماجرا صحت دارد؟ هم عنون کرد: با پرداخت های که به تازگی صورت گرفته حدود ۲ میلیارتومان از بدهی های معوق وصول شد و احتمالا حدود ۲۰ میلیارد تومان دیگر هنوز باید به شهرداری پرداخت شود. عدد دقیق آن را هم مالی اطلاع دارد چرا که به صورت ریالی درگذشته پرداختی صورت نگرفته بود.
حاتمی عنوان کرد: درصورتی که اموال در ترهین، تملک شود مقدار زیادی از بدهی ها نقد خواهد شد یا تمام بدهی صفر و یا اندکی از آن باقی خواهد ماند. ما حتما از همه امکانات برای استیفای حقوق شهرداری با هماهنگی دستگاه قضایی استفاده خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید