اسلایدرورزشی

پس لرزه‌های استعفای سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو

سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو هجدهم تیر بعد از پایان تمرینات این تیم از بازیکنان خود خداحافظی و استعفای خود را به مالک این تیم تقدیم کرد در حالی که این تیم ۲۱ تیر ماه مقابل تیم سایپا بازی دارد.

به گزارش صدای مشهد، هجدهم تیر ماه خبر استعفای سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو خراسان منتشر شد.

این سرمربی به عنوان دومین سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو در لیگ برتر ۹۸ – ۹۹  از هفته هفدهم مسابقات جانشین یحیی گلمحمدی شد و در این هفت بازی چهار پیروزی مقابل تیم‌های ماشین سازی تبریز، نفت مسجد سلیمان، ذوب آهن اصفهان و گل گهر سیرجان کسب کرد.

همچنین در این مدت تیم شهر خودرو مقابل تیم‌های فولاد و پرسپولیس نتیجه را واگذار کرد و در مقابل تیم شاهین شهرداری بوشهر متوقف شد.

هم اینک این تیم از ۲۳ بازی با چهل و یک امتیاز و هم امتیاز با تیم سپاهان به دلیل تفاضل گل کمتر در رتبه سوم جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر فوتبال قرار دارد و بیست و یکم تیر ماه باید در مشهد با تیم فوتبال سایپا دیدار کند.

به گفته مسوولان باشگاه شهرخودرو،  استفانو کوزین ایتالیایی در بازی مقابل سایپا به طور موقت هدایت تیم را عهده دار است.

 سرآسیایی و حمیداوی هر دو برای تیم زحمت کشیدند

سرمربی سابق تیم فوتبال مشکی پوشان و سیاه جامگان ابومسلم در خصوص تبعات استعفای سرآسیایی گفت: این استعفا، اتفاق خوبی نبود و به نفع فوتبال استان نیست. ای کاش به هر شکلی ماجرا مدیریت می‌شد تا در این برهه از زمان که تیم نتیجه گرفته است و برای دومین سال پی در پی به دنبال آسیایی شدن است، طرفین این اتفاق خود را کنترل می‌کردند.

آرمین رهبر افزود: این اختلاف نظر مشخص است که فنی نبوده و به احتمال زیاد ریشه در ماه‌های گذشته دارد و هم اینک سر باز کرده است. چیزی که در سالهای گذشته در دیگر تیم‌ها داشته‌ایم این بود که هیات مدیره‌های قوی نداشتیم تا بتوانند اینگونه موارد را مدیریت کنند تا چنین مسائلی اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: نوع تیمداری در تیم شهرخودرو با زمانی که تیم پدیده بود تغییر کرده است. مالک تیم از خودش هزینه می‌کند و چرخ اقتصادی در جای دیگر می‌چرخد و هزینه تیمداری را می‌دهد. الان مشخص است وقتی بخواهند با شرایط اقتصادی موجود حساب و کتاب کنند بدنه را مقداری کوچک کنند و یکسری افراد را که احساس کنند افراد دیگر می‌توانند کارایی آنها را داشته باشند کنار بگذارند. از این نظر حق با مدیریت باشگاه است هر چند این اتفاق ممکن است گاهی باعث ایجاد ناراحتی شود.

این سرمربی سابق تیم فوتبال گفت: موضوع دیگری که اختلاف نظر ایجاد کرده است استفاده بیشتر از مربی خارجی تیم شهرخودرو است. مدیران انتظار داشتند استفاده بیشتری از او بشود اما اگر یک نفر سرمربی مورد قبول است در اینصورت باید مختار باشد از تیم خود به نحوی که می‌خواهد استفاده کند. از این نظر حق با سرمربی است که شرح وظیفه مربیان خود را مشخص کند.

وی با بیان اینکه این مسائل بزرگ نبوده و می‌توانست مدیریت شود افزود: توصیه ما به عنوان عضو خانواده فوتبال استان این است که در این بازی‌های باقی مانده تا پایان لیگ، طرفین ماجرا سکوت کنند و در باره همدیگر در رسانه‌ها اظهار نظر نکنند. بیان مسائل به تیم آسیب می‌زند. دوستان دو طرف هم اگر واقعا تیم و سرنوشت فوتبال استان برای آنها مهم است باید سکوت پیشه کنند.

رهبر ادامه داد: طرفداری از هر طرف ماجرا ایجاد حاشیه می‌کند. با توجه به شرایط جدول و قرعه بازیهای پیش رو امکان آسیایی شدن وجود دارد وحیف است که این اتفاق نیفتد و حسرت بخوریم که چرا خودزنی کردیم.

وی گفت: نباید فراموش کرد هر دو طرف ماجرا برای این تیم زحمت کشیده‌اند. سرآسیایی در روزهای سخت کنار تیم بوده است و حمیداوی در شرایطی که هیچکس از نظر مالی این تیم را قبول نمی‌کرد و دچار مشکل بود با اینکه خراسانی نبود این تیم را زیرپوشش خود قرار داد.

این پیشکسوت فوتبال استان با اشاره به کوزین مربی ایتالیایی تیم شهرخودرو هم افزود: تجربه ثابت کرده مربیان خوب به فوتبال ما نمی‌آیند اگر اندک مربیان خارجی خوب همانند برانکو در فوتبال ایران نتیجه گرفتند به خاطر شناختی بوده که از فوتبال و لیگ ما داشته‌اند. بیشتر بازیکنان و مربیان خارجی، چون از مسیر درستی نمی‌آیند و شناخت ما نسبت به آنها کم است آینده مبهم و غیرقابل پیش‌بینی دارند و “کوزین” مربی تیم شهرخودرو هم همینطور است.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی طوری است که نمی‌توانیم پول خوب برای مربیان خوب خارجی هزینه کنیم و لیگ ما برای سرمربیان مطرح جهان شناخته شده و جذاب نیست. 

رهبر با اشاره به بازی روز بیست و یکم تیر ماه شهرخودرو با تیم سایپا هم گفت: در این مدت بیش از اینکه نیاز به کار فنی داشته باشیم نیازمند همدلی و حمایت ارکان مدیریتی تیم هستیم. شاکله تیم از زمان گلمحمدی شکل خود را پیدا کرده است و هر کسی بیاید از نظر فنی کار خارق العاده نمی‌تواند انجام دهد و عوامل غیر فنی تاثیر بیشتری دارند.

مشکلات قابل حل است

دیگر پیشکسوت فوتبال استان هم گفت: تیم شهرخودرو با زحمات کادر فنی خود یک فوتبال روان ارائه می‌دهد و تیم یکدست تشکیل داده است. سرآسیایی نشان داد می‌تواند تیم را سرجمع کند و سر و سامان دهد و همانطور که فوتبال زیبا ارائه می‌کند نتیجه هم بگیرد.

سعید جوشش با بیان اینکه وقتی تیم خوب بازی می‌کند و نتیجه می‌گیرد دلیلی ندارد سرمربی از شغل خود استعفا دهد افزود: این استعفا به صلاح تیم نیست.

وی ادامه داد: در هر تیم مشکلاتی وجود دارد که تمام مسائل را تحت الشعاع قرار می‌دهد. در این مورد هم قبل از این باید مشکل را حل می‌کردند و بنظر می‌رسد قابل حل هم باشد.

این پیشکسوت فوتبال گفت: یک تیم زمانی که نتیجه نمی‌گیرد راحت‌تر می‌شود مشکلات آن را حل کرد. جلسه می‌گذارند و منابع مالی اختصاص می‌دهند مدیران و مسوولان شهری وارد می‌شوند تا مشکل را حل کنند. اما وقتی تیم نتیجه می‌گیرد به مراتب حفظ کردن شرایط آن سخت‌تر از زمانی است که نتیجه نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ همدلی و حمایت از تیم شهرخودرو افزود: با توجه به اینکه بازی‌های بسیار تا پایان لیگ نمانده است امیدواریم این استعفا جدی نباشد و قابل برگشت باشد و همه چیز به سرجای خود برگردد. اگر اختلاف نظری وجود دارد سعه صدر به خرج دهند تا این فصل تمام شود و حرف و حدیث و خواسته‌ها را برای فصل آینده نگه دارند.

جوشش ادامه داد: سرمربی، کارگردان تیم و کسی است که همه مسائل باید با نظر او هماهنگ باشد و پیش برود. چنین استعفایی همه چیز را تحت الشعاع قرار می‌دهد و ممکن است شوکی وارد شود که جمع کردن تبعات آن سخت باشد.

وی گفت: کسانی که متولی ورزش استان و شهر هستند در این شرایط به نوعی وارد قضیه شوند و اجازه ندهند کار سخت‌تر و پیچیده‌تر شود.

بی‌خبری از جزییات استعفا

دستیار سرمربی مستعفی تیم شهرخودرو خراسان هم با بیان اینکه استعفای سرمربی هر تیم قبل از بازی با یک تیم دیگر هر تیمی را دچار مشکل می‌کند گفت: در نامه استعفای سرآسیایی چیزی از جزییات استعفا نیامده و از مدیریت باشگاه تشکر کرده و چون شرایط موجود مناسب نبوده تیم را ترک کرده است. باشگاه باید جزییات را اعلام کند و تاکنون چیزی از پذیرفته شدن استعفا نشنیده‌ایم.

مصطفی صداقت افزود: با استعفای سرمربی هر تیم، سردرگمی‌ها و مسائل روانی به تیم ضربه می‌زند و باشگاه زودتر باید به این استعفا عکس العمل نشان دهد.

وی ادامه داد: از جزییات استعفا خبر نداریم هیچ مربی در زمان پیروزی و زمانی که تیم در بالای جدول قرار دارد و شانه به شانه تیم‌های میلیاردی رقابت می‌کند مایل نیست تیم خود را ترک کند. در خصوص این ماجرا علت را نمی‌دانیم و دلایل را باید از زبان خودشان شنید.

صداقت با اشاره به بازی روز شنبه هم گفت: تیم ما چهار چوب خوب و بازیکنان باتجربه‌ای دارد. شاکله اصلی ممکن است ازنظر روحی و روانی لطمه ببیند اما در مجموع چهارچوب و ساختار مشخص و تمرینات برقرار است. آنچه مشخص است در بازی با تیم سایپا مسائل روحی و روانی اثرگذار خواهد بود.

تصمیم گیری بعد از بازی با سایپا

مالک باشگاه شهرخودرو خراسان هم گفت: سرآسیایی سرمایه این باشگاه است و از شنیدن خبر استعفای او شوکه شدم. حتما از او در باشگاه استفاده خواهیم کرد.

فرهاد حمیداوی افزود: با توجه به اینکه دو نفر از اعضای هیات مدیره در مشهد حضور نداشتند تصمیم گیری در خصوص استعفای این سرمربی به بعد از بازی با تیم سایپا موکول شد. در این مدت با سرمربی مستعفی تیم هم صحبت خواهیم کرد تا ببینیم علت استعفا چه بوده است.

وی ادامه داد: تیم در حال حاضر نیازمند آرامش است. در صورتی که بتوانیم برای دومین سال پی در پی سهمیه آسیا را به دست آوریم یک افتخار بسیار بزرگ برای فوتبال خراسان است.

تیم فوتبال شهرخودرو در هفته بیست و چهارم مسابقات لیگ برتر بیست و یکم تیرماه در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد میزبان تیم فوتبال سایپا خواهد بود./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید