اسلایدرفرهنگی

واکنش تولیت آستان قدس به اظهارات ظریف

تولیت آستان قدس رضوی در واکنش به اظهارات ظریف بابیان اینکه شهید سلیمانی برای دیپلماسی کشور قدرت آورد، گفت: اقتدار شهید سلیمانی در میدان پشتوانه قدرت دیپلماسی ما بود.

حجت‌الاسلام‌ن احمد مروی در جلسه بیان معارف اعتقادی «معاد در قرآن» که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ایستادگی در برابر ظالمان و مستکبران را یکی از مصادیق تعظیم شعائر الهی دانست و عنوان کرد: باید یاد کسانی که در راه احیای این شعائر الهی مقاومت و ایستادگی کردند و با نثار خون خود به فیض شهادت رسیدند را گرامی بداریم.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه رشادت‌ها، فداکاری‌ها و خدمات شهید سلیمانی از خاطر ملت ایران و امت اسلام هیچ‌گاه پاک نخواهد شد، تصریح کرد: شهید سلیمانی مرد میدان و دیپلماسی بود، به طوری که بیان و تحلیل قوی و استدلال‌های قدرتمندانه این شهید باعث تأثیرگذاری او در کشورهای منطقه شده بود.

وی به نقش بسیار مؤثر و تعیین‌کننده شهید سلیمانی در حفظ امنیت منطقه اشاره و ابراز کرد: بی‌شک نقش شهید سلیمانی در ایجاد همسویی در کشورهای سوریه و عراق برای مقابله با سیل حملات داعش که با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی صهیونیسم، استکبار و ارتجاع منطقه قدرت گرفته بود، بسیار چشم‌گیر است.

حجت‌الاسلام‌ مروی افزود: ایجاد همسویی در عراق با توجه به ساختار قدرت در آن بسیار دشوارتر از سوریه بود؛ شهید سلیمانی به‌عنوان فردی که مرد میدان و دیپلماسی بود، به‌خوبی این وحدت و همراهی را در عراق برای مقابله با داعش ایجاد کرد.

وی یادآور شد: ایجاد همسویی در کشورهای مختلف و بسیج مردمی برای مقابله با داعش پیش از اینکه پروژه‌ای نظامی باشد، نیازمند پشتوانه قوی و عمیق فکری و استدلالی است که شهید سلیمانی از آن برخوردار بود.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با تبعیت از ولی‌فقیه زمان و جامه عمل پوشاندن به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، مانع از تحقق طمع‌ورزی و نقشه‌های شوم صهیونیسم، اروپایی‌ها و آمریکا در منطقه شد.

وی بابیان اینکه شهید سلیمانی برای دیپلماسی قدرت آورد، ادامه داد: اگر در دیپلماسی حرف برای گفتن داریم، به دلیل آن است که در میدان از قدرت و اقتدار برخورداریم، اگر آن مسئول ما باقدرت به مقام آمریکایی می‌گوید «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن» و او این سخن را گنده‌گویی نمی‌پندارد، به این سبب است که می‌دانند پشتوانه این سخن در میدان سردار سلیمانی است و از آنچه این سردار بزرگ در سوریه و عراق بر سر داعش و حامیان آن آورده، آگاه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی بیان کرد: اگر ما در دیپلماسی این‌گونه مقتدرانه و عزتمندانه می‌توانیم سخن بگوییم و سران کشورهای به‌ظاهر قدرتمند دنیا را سر یک میز بنشانیم، به خاطر اقتدار کشور ما در میدان است و باید قدرآن رابدانیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید