اسلایدراقتصادی

هیئت بلند پایه تجاری اقتصادی تاجیکستان در مشهد

هیئت بلند پایه تجاری اقتصادی تاجیکستان صبح امروز با استقبال معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی، وارد مشهد شد. استاندار ختلان در صدر این هیئت ۳۱ نفره تجاری قرار دارد.

به گزارش صدای مشهد، ابوالفضل چمندی معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: این سفر به دعوت قبلی استاندار خراسان رضوی و به منظور معرفی توانمندی‌های اقتصادی استان انجام می‌شود و به همایش مشترک اقتصادی دوطرف و انعقاد قرارداد فی‌مابین منتهی خواهد شد.

در این سفر اقتصادی شهرداران هفت شهر باختر، همدانی، یامان، خراسان، عبدالرحمان جامی، تیمور ملک و دوستی و همچنین چند تن از رؤسای مناطق آزاد اقتصادی تاجیکستان، اتاق بازرگانی و صنایع ختلان و دست‌اندرکاران رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌های تاجیکستان، دولتعلی سعید را همراهی می‌کنند.

بازدید از واحدهای تجاری و اقتصادی استان

استاندار ختلان تاجیکستان و هیئت تجاری اقتصادی همراه وی ،صبح و بعداز ظهر امروز از واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان رضوی بازدید کردند.

دولتعلی سعید که توسط ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همراهی می شود از یازده واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مشهد و فریمان بازدید کرد.

هیئت تاجیکستان عصر امروز همچنین در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی حضور یافت.

این هیئت تجاری اقتصادی صبح فردا، سه شنبه با استاندار خراسان رضوی ملاقات‌ و گفتگوی رسمی خواهد داشت.

گفتنی است، ولایت ختلان یکی از ولایت‌های تاجیکستان و مرکز آن شهر باختر استمساحت این ولایت ۲۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن قریب به دو و نیم میلیون نفر است.

این ولایت در جنوب خاوری شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان واقع شده و منابع مهم آبیاری و برق آبی همچون رودخانه وخش، سد نارک، سد و نیروگاه سنگ توده ۲ و کانال شاهراهی وخش در این ولایت واقع شده است.

سد نارک با ۳۰۰ متر ارتفاع دومین سد بلند جهان است. تاجیکستان دارای چهار منطقه آزاد تجاری در استان‌های سغد، ختلان، دنغره و ایشکاشیم می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید