اسلایدر

نمونه ساده دستگاه ونتیلاتور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساخته شد

مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با شیوع ویروس کرونا و نیاز به دستگاه اکسیژن ساز، نمونه ساده دستگاه ونتیلاتور با همکاری یک شرکت دانش بنیان در این دانشگاه طراحی و ساخته شد.

به گزارش صدای مشهد، دکتر محمد غروی فرد افزود: برای ساخت این دستگاه ۱۵ روز، صرف مباحث تئوری و تحقیقاتی شد و ۱۵ روز دیگر نیز کارهای اجرایی آن صورت گرفت.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مورد نیاز بیماران بدحال شامل ونتیلاتور، وسایل مونیتورینگ اساسی و سنسورهای حرارتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید شده است.

مدیرگروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دستگاه‌های ساخته شده در امر درمان بیماران حاد کرونایی اثرگذار بوده است گفت: این دانشگاه یکی از برترین عملکردها را در تولید تجهیزات پزشکی موردنیاز از جمله ونتیلاتور داشته که کمک حال بیماران و کادر درمان بوده است.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان نیز گفت: این دستگاه ونتیلاتور برای اولین بار در کشور ساخته شده و مشابه آن در داخل کشور وجود ندارد و مشهد می‌تواند به عنوان الگویی موفق برای دیگر نقاط کشور در ساخت این دستگاه باشد.

علی شورورزی افزود: در آخرین اقدام صورت گرفته نیز یک ونتیلاتور مد پایه با پیشنهاد و راهنمایی مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید شد تا ذخیره و پشتیبان ICU ها تأمین و تکمیل شود.

وی ادامه داد: نمونه‌گیری‌های این دستگاه بر روی ریه افراد سالم و بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انجام شده که در هر دو مورد با پاسخ مثبت در اثربخشی و اثرپذیری همراه بود و هم‌اکنون در حال گرفتن تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم تا تولید این نوع دستگاه را با تعداد انبوه داشته باشیم.

شورورزی، گفت: میزان تولید این محصول بیش از ۲۰۰ عدد در هر ۱۵ روز است و اگر حمایت لازم از سوی مسوولان صورت پذیرد می‌توانیم تا بیش از پنج برابر میزان کنونی و تا بیش از هزار عدد در این مدت تولید کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید