سیاسی

نمایندگان برای تاثیرگذاری بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس نزدیک‌تر شوند

یک نماینده پیشین مجلس به نمایندگان مجلس یازدهم پیشنهاد کرد که برای تاثیرگذاری بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس نزدیک شوند، چراکه هر نماینده‌ای که در طول دوران نمایندگی‌اش به این مرکز بیشتر نزدیک شده مؤثرتر بوده است.

سعید باستانی اظهار کرد: نمایندگان مجلس یازدهم با یکسری شعارها در حوزه اقتصادی، دیپلماسی و مسائل خارجی توانستند از مردم رأی بگیرند و به‌عنوان یک جمع، جریان فکری و گفتمانی به مردم قول‌هایی را دادند و به مجلس راه یافتند و طبیعتاً اکنون به دنبال تحقق این شعارها هستند.

وی تصریح کرد: بدون شک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به کسانی که به خاطر این نوع گفتمان به آن‌ها رأی دادند باید پاسخی داشته باشند اگرچه ممکن است برخی نمایندگان جدید از سویی با حوزه عملکرد مجلس شورای اسلامی هنوز به خوبی آشنا نباشند اما از طرف دیگر باید پاسخگوی قول‌ها و شعارهایی که به مردم دادند باشند.

وی با بیان اینکه چون آغاز به کار مجلس یازدهم با افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها و افزایش بی‌سابقه قیمت دلار مواجه شد به همین جهت طبیعی است که نمایندگان باید یکسری واکنش‌هایی نشان بدهند، مطرح کرد: اگرچه سؤال پرسیدن از وزیر و رئیس‌جمهور بخشی از وظایف نمایندگی است اما برخی مواقع بخشی از این واکنش‌ها طبیعی نیست.

باستانی گفت: امیدوارم بعد از مدتی که مجلس شورای اسلامی خودش را پیدا کرد از طریق کمیسیون‌های تخصصی‌تر پیگیر مسائل شوند، هر مجلسی برای موضع‌گیری در خصوص مسائل مختلف کشور ابزارهای مختلفی دارد که طرح دو و یا سه فوریتی از آن جمله است.

وی عنوان کرد: اگر برای مهار ارز و بهبود وضعیت اقتصادی کشور از کمیسیون‌های مجلس نظرهای کارشناسانه ارائه شود در قالب طرح‌های دو و سه فوریتی می‌تواند به صحن مجلس ورود پیدا کند و دولت را مجاب و مجبور به انجام آن کار کنند.

نماینده پیشین تربت‌حیدریه در مجلس افزود: نمایندگان بهتر است که برای بهبود و اصلاح کار راهکار، طرح و ایده بدهند، باید مسائلی که به منافع ملی لطمه وارد می‌شود از هم تفکیک شوند، بدون شک اگر از حوزه تخصصی با مسائل و مشکلات ورود شود اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی با تأکید براینکه نمایندگان باید منافع ملی را از منافع جریانی و گروهی جدا کنند، افزود: نباید به گونه‌ای به مسائل واکنش نشان داد که به منافع ملی خدشه وارد شود، کسانی که در مجلس شورای اسلامی با تجربه‏تر هستند در فراکسیون‌های مجلس باید بر اهمیت منافع ملی تاکید کنند.

باستانی اظهار کرد: اگر نمایندگان مجلس هرچه بیشتر بتوانند کمیسیون‌های تخصصی را فعال‌تر کنند قطعاً نتیجه بهتری خواهند گرفت، همچنین پیشنهاد می‌شود به مرکز پژوهش‌های مجلس بسیار نزدیک شوند هر نماینده‌ای که در طول دوران نمایندگی به این مرکز بیشتر نزدیک شده مؤثرتر بوده است.

وی گفت: امیدوارم نمایندگان مجمع نمایندگان استان را که بسیار مهم و تأثیرگذاری زیادی دارد را جدی‌تر بگیرند و کارها را به صورت گروهی در استان‌ها پیگیری کنند./ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید