اجتماعیاسلایدر

نقشه سرقت پای بساط افیون!

سارقانی که به‌تازگی از بند حبس رها شده و نقشه‌های مجرمانه خود را پای بساط افیونی طراحی کرده و از ابتدای امسال به ۶۱ خانه و خودرو دستبرد زده‌اند.

مأموران انتظامی مشهد طی عملیات‌های جداگانه و ضربتی، موفق به ردزنی و انهدام دو باند بزرگ سرقت و مال‌خری اموال مسروقه شدند.

به گزارش صدای مشهد، فرمانده انتظامی مشهد در تشریح جزئیات این دو پرونده پلیسی گفت: اولین پرونده مربوط به گروه سارقانی است که طی پنجاه روز اخیر به ده‌ها خانه در شهرک طرق دستبرد زده و میلیارد‌ها ریال لوازم‌خانگی، طلا و جواهرات مردم را به تاراج برده‌اند.

انهدام ۲ باند بزرگ سرقت در مشهد با ۶۱ فقره جرم

سرهنگ احمد نگهبان افزود: تحقیقات این پرونده درحالی در دستورکار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت که گزارش‌های پی‌در‌پی این سرقت‌ها در یک منطقه به پلیس اعلام شده بود. مأموران ما با دریافت این گزارش‌ها بلافاصله وارد عمل شده و در تحقیقات میدانی خود دریافتند که سارقان بااطلاع از نبودن مال‌باختگان که اغلب به مسافرت رفته بودند، شبانه به داخل خانه آن‌ها وارد شده، وسایل باارزش از جمله طلا، وسایل برقی، ابزارآلات، شیرآلات و حتی آب‌گرم‌کن این منازل مسکونی را سرقت کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد بیان کرد: کارآگاهان پلیس با بررسی سرنخ‌هایی که از متهمان این پرونده در صحنه‌های جرم به‌جامانده بود، اطلاعاتی از متهم اصلی این پرونده که مجرمی سابقه‌دار است به دست آورده و این شخص را که شبانه در محدوده یکی از منازل مورد دستبرد پرسه می‌زد، شناسایی کردند و به‌طور نامحسوس زیرنظر گرفتند. مأموران در قدم بعدی طی هماهنگی قضایی، این فرد را که مردی پنجاه‌ساله است، در مخفیگاهش به دام انداختند.

سرهنگ نگهبان ادامه داد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، اما در تحقیقات تکمیلی پلیس، به‌ناچار جرمش را پذیرفت و به ۲۱ فقره سرقت شبانه منزل در محدوده شهرک طرق با همدستی یکی از دوستانش و فروش اموال مسروقه به فردی مال‌خر در پنجاه‌روز اخیر اعتراف کرد. مجریان قانون همدست این فرد را در یکی از پاتوق‌های استعمال مواد مخدر شناسایی و دستگیر کردند.

سومین مهره این پرونده نیز در عملیات دیگر مأموران، در خیابان مهریز شهرک شهید رجایی شناسایی شد و به دام افتاد. کارآگاهان پلیس دراین‌رابطه، قسمتی از اموال مسروقه را از مخفیگاه مال‌خر که یک مغازه ضایعاتی است، کشف و ضبط کردند. دو متهم اصلی این پرونده دارای سوابق متعدد کیفری سرقت هستند و آن‌ها کمتر از سه‌ماه قبل از زندان آزاد شده‌اند.

این افراد در پاتوق‌های استعمال مواد مخدر نقشه سرقت منازل را کشیده‌اند و باتوجه‌به شناخت کامل اهالی منطقه که با تعدادی از مال‌باخته‌ها نسبت خانوادگی دارند با زاغ‌زنی منازل خالی از سکنه به این خانه‌ها دستبرد زده‌اند. مال‌خر اموال مسروقه تبعه خارجی است که او نیز دارای چندین فقره سابقه کیفری است که لوازم مسروقه را به‌ازای فروش مواد مخدر به سارقان، از آن‌ها دریافت کرده است. طبق تحقیقات، متهمان تاکنون بیش از ۴ میلیارد تومان لوازم‌خانگی، طلا و جواهرات شهروندان را سرقت کرده‌اند.

سرقت از ۴۰ خودرو

رئیس پلیس مشهد در ادامه به دومین پرونده سرقت اشاره کرد و گفت: تحقیقات این پرونده نیز برعهده کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد قرار داشت. ماجرایی که با گزارش تعداد زیادی از اهالی و ساکنان شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر در دستورکار مأموران قرار گرفت. کارآگاهان پلیس با تجمیع سرنخ‌های به‌جامانده از سارقان، سرکرده این باند را شناسایی و چهره‌زنی کردند.

باتوجه‌به اینکه او فردی سابقه‌دار و مجهول‌المکان است، تحقیقات پرونده به‌کندی پیش می‌رفت تا اینکه مجریان قانون آخر هفته گذشته رد این سارق حرفه‌ای را در یکی از پاتوق‌های تهیه و توزیع مواد مخدر به دست آوردند و بلافاصله این شخص را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ نگهبان بیان کرد: متهم که جوانی سی وشش‌ساله و دارای چندین فقره سابقه کیفری سرقت است، در بازجویی‌های اولیه ضمن اقرار صریح به جرمش به هجده‌فقره سرقت با همدستی سه تن از دوستانش و فروش اموال مسروقه به فردی مال‌خر اعتراف کرد. در ادامه این عملیات سه همدست متهم به همراه فرد مال‌خر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها تعداد درخورتوجهی قطعات و محتویات داخل خودرو سرقتی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: متهم اصلی تاکنون به هجده‌فقره سرقت اعتراف کرده است؛ اما همدستان او در بخش دیگری از تحقیقات، راز ۲۲ فقره سرقت دیگر خود را برملا کردند.
سرهنگ نگهبان گفت: هشت متهم به‌دام‌افتاده این دو پرونده، پس از تکمیل تحقیقات اولیه به دادسرا معرفی شدند و پیگیری‌های پلیسی از این افراد برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید