اسلایدراقتصادی

نرخ تورم در خراسان رضوی کاهشی اعلام شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار استان در آبان ماه امسال ۳۵.۸ درصد بوده که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۴.۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش صدای مشهد، رضا جمشیدی افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه در نقاط شهری استان ۳۵.۲ و در نقاط روستایی ۳۷.۹ درصد بوده است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۳.۶ و در نقاط روستایی ۶.۳ درصد کمتر شده است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در آبان ماه سال جاری ۳۵.۷ درصد بوده است، عنوان کرد: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۳.۵ درصد کاهش نشان می دهد.

جمشیدی این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۳۵.۳ و خانوارهای روستایی ۳۷.۴ درصد اعلام کرد که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۳.۱ و۶.۵ درصد کاهش یافته است.

 او خاطرنشان کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای استان خراسان رضوی در آبان ماه سال جاری ۲.۹ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی این شاخص را برای خانوارهای شهری استان ۲.۹ و نقاط روستایی ۲.۸ درصد اعلام کرد که به ترتیب با کاهش ۰.۸ و ۱.۱ درصدی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور نیز در آبان ماه سال جاری ۲.۵ درصد بود که نشانگر کاهش ۱.۲ درصدی نسبت به ماه قبل است.

جمشیدی افزود: این شاخص برای خانوارهای شهری کشور۲.۴ و خانوارهای روستایی ۲.۷ درصد بود که به ترتیب ۱.۲ و ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان سال جاری در کل خانوارهای استان ۴۵.۹ درصد ثبت شده که نسبت به ماه قبل از آن ۱.۱ درصد تنزل یافته است.

وی این شاخص را برای خانوارهای شهری استان ۴۴.۷ و روستایی ۵۰.۷ درصد اعلام کرد که به ترتیب کاهشی ۰.۹ و ۱.۶ درصدی را تجربه کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با بیان اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبانماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۴۴.۴ درصد اعلام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد کمتر شده است، افزود: این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۴۳.۶ و نقاط روستایی ۴۸.۳ درصد بوده است که به ترتیب ۱.۱ و ۱.۳ درصد کاهش یافته است.

او گفت: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در آبانماه امسال در استان در گروه خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات ۴۶.۲ درصد، پوشاک و کفش ۴۸.۹، مسکن ۱۳.۲ و گروه بهداشت و درمان ۳۴ درصد بوده که این ارقام در کشور به ترتیب ۴۶.۴، ۴۸.۸، ۲۶.۱ و ۳۵.۲ درصد بوده است.

جمشیدی اضافه کرد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۳۵۹.۷، مناطق شهری ۳۴۵.۸ و مناطق روستائی ۴۲۰.۳ بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید