شهری

نام استاد شجریان بر تارک خیابانی در مشهد نقش بست

نام مرحوم “محمدرضا شجریان” استاد فقید آواز ایرانی، پیرو طرح دو فوریتی شورای اسلامی شهر مشهد بر خیابانی واقع در حد فاصل بلوار شهید صادقی و بلوار خیام مشهد که پیش از این “ارشاد” نام داشت، گذاشته شد.

به گزارش صدای مشهد، در قالب این طرح دوفوریتی ساخت و نصب سردیس استاد مرحوم شجریان مطرح شد و به تصویب اعضای شورا رسید.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در همین نشست گفت: شهر مشهد از قدیم مرکز توجه همه ایرانیان و همچنین مردم جهان بوده و این کلانشهر از باب فرهنگی “هویتی منشوری” دارد.

حمیدرضا موحدی‌زاده افزود: همچنین شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود توجه زیادی نسبت به احیای فرهنگی و ادبی مجموعه “توس” داشته دارد. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص این مجموعه نگرانیهایی داشتند که با اقدامات صورت ‌گرفته آبروی شهر مشهد خریداری شد.

وی به دفن پیکر زنده‌یاد شجریان در مجموعه فرهنگی آرامگاه فردوسی در منطقه توس اشاره و بیان کرد: سعی شد مراسمی در شان استاد مرحوم و علاقه‌مندان وی برگزار شود بنابراین با توجه به کلیپ‌های متعددی که از این مراسم در سراسر کشور منتشر شد همگان فرهیختگی و هنرپروری مردم مشهد را دیدند. 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: شجریان موسیقی اصیل ایرانی و نجات آن ‌را رسالت خود تعریف کرد و اگر وی نبود، معلوم نبود چه بر سر موسیقی اصیل ما می‌آمد. 

وی گفت: بر همین اساس طرح دوفوریتی نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان در شورای شهر مشهد ارائه شد تا با بهره‌گیری از فضای فرهنگی و معنوی شکل گرفته، دشمنیها از بین روند و چنانکه خاکسپاری پیکر استاد مرحوم بدون هیچ حاشیه‌ای به پایان رسید، شاهد نام‌گذاری یک خیابان در مشهد نیز به نام شجریان شدیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید