اسلایدرشهری

۲ میلیون کیلووات ساعت برق از زباله در مشهد تولید شد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ۲ میلیون کیلووات ساعت برق از گاز تولید شده در مراکز دفن زباله در نیروگاه بیوگاز مشهد طی نیمه نخست امسال تولید شده‌ است.

به گزارش صدای مشهد، مهدی یعقوبی افزود:  انتشار گازهای گلخانه‌ای و به ویژه گاز متان که از مراکز دفن پسماندهای شهری متصاعد می‌شود از مهمترین معضلات زیست محیطی است و یکی از راههای کاهش اثرات این گازها، جمع آوری آنها در مراکز دفن پسماند و سوزاندنشان در یک سیستم بازیافت انرژی است.

وی اضافه کرد: در این راستا در سال ۸۸ نخستین نیروگاه بیوگاز سوز خاورمیانه در محل دفن زباله های شهر مشهد به بهره‌برداری رسید، این نیروگاه، یکی از مدرن ترین نیروگاه‌های بیوگاز سوز دنیاست که توانسته بخش قابل توجهی از اثرات مخرب زیست محیطی گاز متان تولید شده در محل دفن زباله‌ها را کاهش دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در این روش پس از بررسی و برآورد میزان بیوگاز قابل استحصال از محل دفن، نسبت به احداث چاه های بیوگاز، خطوط جمع آوری و انتقال آنها به محل نیروگاه بیوگاز سوز مشهد در مجتمع صنعتی شماره یک بازیافت اقدام می‌شود.

یعقوبی افزود: به طور میانگین روزانه ۱۲ هزار کیلو وات ساعت برق، در این نیروگاه تولید می‌شود و با استفاده از گاز تولید شده در محل دفن پسماندهای شهری در سال گذشته، بیش از چهار میلیون کیلووات ساعت برق تولید شد و از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه نیز بیش از ۲ میلیون کیلو وات ساعت برق در نیروگاه بیوگاز سوز مشهد تولید شده ‌است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشتاز بودن مشهد در موضوعات زیست محیطی شهری، مطالعات احداث نیروگاه بیوگاز سوز سه مگاواتی در محل دفن پسماند شهری واقع در جاده میامی هم انجام شده است و در حال آماده سازی اسناد فراخوان های لازم برای ساخت آن هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید