فرهنگی

مهلت ارسال آثار فراخوان ملی «نگارش داستان کوتاه در خانه» تمدید شد

مهلت ارسال آثار فراخوان ملی «نگارش داستان کوتاه در خانه» از سوی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تمدید شد.

به گزارش صدای مشهد؛ نویسندگان علاقه‌مند به شرکت در این فراخوان ملی می‌توانند آثار خود را در چهار محور موضوعی «سیره رضوی»، «زیارت(به‌ ویژه زیارت از راه دور)»، «دهه کرامت» و «شعار سال(جهش تولید» تا پایان خرداد ۱۳۹۹ به نشانی الکترونیکی kargahenegaresh@gmail.com ارسال کنند.

همچنین کارگاه مجازی به منظور بهره‌برداری بیشتر نویسندگان از منابع و مستندات نگارش داستان‌های رضوی زیر نظر سعید تشکری دبیر علمی فراخوان نگارش داستان کوتاه در خانه برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان تا یکم خرداد سال جاری فرصت دارند نسبت به نام‌نویسی در این کارگاه از طریق ارسال پیام مستقیم(دایرکت) به مدیر صفحه مربوطه در اینستاگرام این رویداد ادبی به نشانی kargahe_negaresh@ اقدام کنند.

دعوت به زیارت از دریچه داستان

دبیر علمی فراخوان ملی نگارش داستان کوتاه در خانه در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: این برنامه، فراخوانی عمومی برای تمامی نویسندگان کشور در سطوح مختلف و ارادتمند به حضرت رضا(ع) است تا بتوانند در ایام قرنطینه از خانه با این امام همام ارتباط معنوی برقرار کنند.

سعید تشکری ادامه داد: داستان‌های رسیده تا یکم خرداد سال جاری به صورت روزانه در صفحه اینستاگرام این فراخوان بارگذاری می‌شود و مخاطبین فضای مجازی می‌توانند به خوانش داستان‌ها و ابراز نظر درباره آن‌ها بپردازند. این نظرات در ارزشیابی داستان‌ها نیز اثرگذار خواهد بود.

وی گفت: ۸۰ داستان کوتاه منتخب از بین آثار رسیده با محوریت موضوعی فراخوان اعلام شده ضمن انتشار در فضای مجازی یا چاپ در قالب کتاب، مشمول دریافت حق تألیف خواهد بود.

دبیر علمی فراخوان نگارش داستان کوتاه در خانه با بیان اینکه کارگاه مجازی نیز به منظور کمک علمی و فکری به نویسندگان در آفرینش داستان‌ها برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در این کارگاه به سؤالات نویسندگان درباره داستان‌ها پاسخ داده خواهد شد.

وی ادامه داد: مخاطبان محدودیتی در تعداد آثار ارسالی خود ندارند و همچنین داستان‌نویسان بدون نام‌نویسی در کارگاه مجازی می‌توانند آثارشان را برای فراخوان ارسال کنند.

تشکری گفت: دلدادگان حضرت رضا(ع) در این ایام مقابله با بیماری کرونا که امکان زیارت حرم مطهر رضوی برای‌شان فراهم نیست می‌توانند از طریق داستان با این حریم نورانی ارتباط برقرار کنند. به عبارتی این فراخوان دعوت به زیارت از دریچه داستان‌ است.

وی افزود: گفت‌وگو؛ چه به صورت مجازی و چه حضوری باشد، نتیجه آن حضور قلب است. به بیانی دیگر، اگر قلب ما با حضرت رضا(ع) باشد انگار در حرم مطهر رضوی حضور داریم. چنان که بسیاری از شیفتگان بارگاه ملکوتی رضوی در اقصی نقاط دنیا و ایران نیز از طریق خواندن زیارت‌نامه به ویژه در روز زیارتی حضرت رضا(ع) با ایشان ارتباط برقرار می‌کنند.

تشکری با اشاره بر اینکه فضای مجازی بستری فراهم کرده که گفت‌وگوهای مجازی مانند گفت‌وگوی حضوری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ما نیز در تلاش هستیم تا مخاطبین خاطره تابناکی از دوران مقابله با ویروس کرونا در پساکرونا داشته باشند و با این یادگاری، انسان‌ها غرق لذت شوند که توانستند در این دوران نیز با امام رضا(ع) گفت‌وگو کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید