اجتماعیاسلایدر

معمای یک و بیست ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت است/ ضرورت حمایت از بازی های اینترنتی ملی

 معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان با اشاره به اینکه  معمای یک و بیست ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت است، افزود: در این بازی نوجوان با شخصیت سردار قاسم سلیمانی ارتباط برقرار می کند.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، همزمان با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی از مسابقه یک و بیست در دبیرستان غیر دولتی بعثت با حضور شادکام معاون فرهنگی آموزش و پرورش رونمایی شد. بر همین اساس صدای مشهد گفتگویی از نحوه تولید این بازی داشته است که در ادامه می خوانیم.

شادکام، معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان درباره تاثیر گذاری تولید بازی های ایرانی گفت: به دلیل سختی کار پرورشی در دوران کرونا، ما مجبوریم از فضای مجازی استفاده کنیم. این بازی به علت اینکه تاثیر بالایی بر نگرش و رفتار نوجوان ها دارد، کار بسیار ارزشمندی است‌.

نکته حائز اهمیتی که درباره این طرح وجود دارد، این است که از ظرفیتی استفاده کرده که دشمن از همان ظرفیت برای تهاجم به دانش آموزان فعال و توانمند ما استفاده کرده است. در این بازی تمام جاذبه هایی که یک جوان دوست دارد، دیده می شود.

وی افزود: یکی از گرفتاری هایی که در فضای مجازی وجود دارد و در دوران کرونا بیشتر دیده شد، بحث حکم رانی مجازی است. یعنی مردم را از فضای حقیقی به فضای مجازی بردندو این بازی اتصالی بین فضای حقیقی و مجازی برقرار می کند.

شادکام گفت: در این بازی به ارزش های دینی، انقلاب و مقبول نظام بسیار تاکید شده که از این بابت کار ویژه ای است. و از مسیری ورود پیدا کردند که دشمن برای ضربه زدن به ما از همان مسیر استفاده کرده است.

وی به تاثیر گذاری این بازی بر ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت اشاره کرد و افزود: در گوشه هایی از بازی به بعضی از بیانات سردار سلیمانی یا اقدامات عملی و اجرایی ایشان اشاره می شود.

معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان خاطر نشان کرد: امروز سردار سلیمانی مایه افتخارات و مباهات مردم ماست و امروز از ظرفیت سردار برای ارتباط برقرار کردن با جوان میتوان استفاده کردو این بازی، نسبتی بین  نوجوان و سردار ایجاد می کند.

وی در ادامه به اهمیت آموزش سواد رسانه ای برای نوجوان، برای آگاهی با خطرات این حوزه اشاره کرد و گفت: نهادهای مختلفی این وظیفه را بر عهده دارند و کار فراسازمانی است. یک سازمان به تنهایی نمی تواند انجام دهد و باید مجموعه دست اندرکاران کارهای تربیتی از شورای فضای مجازی کشور گرفته تا سازمان مرتبط با این کار همچون نهادهای بخش خصوصی، آموزش و پرورش، رسانه و ارشاد با یکدیگر کار ترکیبی انجام دهند.

چون یکی از مشکلاتی که ما داریم این بود که قبل از کرونا به خاطر تهدیدات فضای مجازی، به دانش آموزان می گفتیم وارد این فضا نشوند، اما امروز به دلیل نیازی که داریم، به دانش آموزان توصیه می کنیم، از آن استفاده کنند.

شادکام بیان کرد: اگر شرایط کرونا ادامه پیدا کند و مجبور به استفاده از این بستر باشیم، این تهدیدات وجود خواهد داشت. وظیفه ماست که بستری پاک و اختصاصی دانش آموزان مهیا کنیم تا ظرفیت های آسیب رسان وجود نداشته باشد.

محمد رضا هاشمی، یکی از طراحان معمای یک و بیست در ادامه درباره روند تولید این طرح گفت: مسابقه تعاملی است که در بستر فضای مجازی طراحی شده است. در یک بخش هایی حضوری بچه ها را درگیر می کنیم. برای تعداد تیم هایی که شرکت می کنند محدودیت وجود ندارد و پلت فرم طوری طراحی شده که تعداد شرکت کننده ها می تواند افزایش پیدا کند و تولید ایده، پردازش و پرداخت ماجرا وتولید کارهای بصری، فکری به همت خود دبیرستان بعثت با همکاری تیم ۴ و ۵ نفره، انجام شده است.

محتوای اصلی بازی چندلایه است و لایه اول یک مسابقه پلیسی معمایی و جنایی است و لایه دوم  به محور مقاومت و داعش مرتبط می شود و  در لایه های بعدی کارهای تیمی و مشارکت انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون حمایتی صورت نگرفته است، افزود: مستقیما مجموعه بعثت تمام هزینه ها را متقبل شده است و پلت فرم در بستر فضای مجازی واتساپ، ایمیل، تلگرام انجام می شود.

هاشمی هدف طراحی این بازی را آشنایی بچه ها با محور مقاومت و شخصیت حاج قاسم و نیروهای تبعه ما در محور مقاومت همچون حشد الشعبی و حزب الله دانست و افزود: نیاز به حمایت نهادهای مختلف برای دیده شدن تولیدات ملی داریم. مسابقه کاملا ظرفیت این را دارد که شهری، ملی و استانی برگزار شود و با حمایت های حداقلی می تواند این اتفاق رقم بخوره.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید