اسلایدراقتصادی

معاون اقتصادی استاندار: تمرکز تجارت خارجی خراسان رضوی توسعه روابط با همسایگان است

ابوالفضل چمندی در نشست خبری با خبرنگاران به گفتگو پرداخت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تمرکز این استان در حوزه تجارت خارجی توسعه روابط با همسایگان از طریق افزایش سفرهای استانی به کشورهای آسیای میانه و مذاکرات برای توسعه مبادلات اقتصادی است.
به گزارش صدای مشهد، ابوالفضل چمندی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در این مدت نیز روابط با افغانستان بهبود یافته و صادرات به کشورهای آسیای میانه توسعه پیدا کرده است.

وی به نتایج سفر اخیر هیات اقتصادی خراسان رضوی به هرات و انعقاد تفاهمنامه ۴۷ بندی در این زمینه اشاره و اضافه کرد: در حوزه صادرات سوخت همیشه تصور بر این بوده که استانداردهای ما در این خصوص با استانداردهای کشور مقابل دچار مشکل بوده است اما چنین چیزی نیست، بلکه مساله مربوط به تغییر اسناد گمرکی می شود که توسط برخی تجار ناسالم در افغانستان اتفاق می افتد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در سفر هیات اقتصادی استان به هرات افغانستان توافق اولیه بر این شد که گمرکهای خراسان رضوی، اسناد گمرکی را در اختیار گمرکهای ایالت هرات قرار دهد تا طرف افغانستانی از این سوء تفاهم خارج شود.

چمندی با بیان این که تمرکز افغانستان بر تولید داخلی است افزود: طبق توافق انجام گرفته با طرف افغانستانی، هر کشوری باید سطح صادراتی خود را از کالای مصرفی و مواد اولیه صرف خارج کند.

وی ادامه داد: ایران به ویژه خراسان رضوی قطب ماشین سازی است و ظرفیتهای زیادی برای تولید ماشین آلات ویژه بخش تولید دارد، هم اینک وقت آن رسیده است که خراسان رضوی خطوط بخش تولید و ماشین آلات را صادر کند چرا که کشور با حساسیت ویژه ای توان تقویت تولید داخل را دنبال می کند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: هم اینک کشورهای اروپایی از جمله آلمان خطوط تولید را صادر می کنند زیرا ارزش افزوده بالایی دارد و این مهم جزء محوری ترین تفاهم هایی بود که در این سفر شکل گرفت.

چمندی تشکیل نخستین کارگروه تخصصی حوزه کشاورزی و دامپروری ذیل کمیته مشترک اقتصادی ایران و افغانستان را از دیگر توافقات ۲ طرف در سفر اخیر هیات اقتصادی خراسان رضوی به هرات ذکر و بیان کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی حوزه های کشاورزی و دامپروری می تواند درآمد خوبی به همراه داشته باشد که با تفاهمات صورت گرفته با هرات، توسعه روابط طرفین به نفع گسترش صادرات محصولات ایرانی تمام می شود.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید