اقتصادی

مطالبات معوق دستگاههای دولتی به شهرداری تعیین تکلیف می شود

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: با پیگیری این اداره کل، بدهی های معوق دستگاههای دولتی مشخص و در صورتی که آن دستگاه نسبت به پرداخت بدهی های خود اعراض کند، برابر با قانون شهرداری ها، با استفاده از ظرفیت کمیسیون ماده 77 برای وصول مطالبات اقدام می گردد.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد؛ علی قناویزچی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف مطالبات معوق شهرداری مشهد از دستگاههای دولتی؛ بیان کرد: بسیاری از سازمان ها و ادارات دولتی و غیر دولتی در مشهد از زمان بهره برداری و احداث ساختمان های متعلقه، مشمول پرداخت بدهی های مسجل شده خود به شهرداری بوده اند که تاکنون نسبت به پرداخت آن با توجه به اینکه در دستور کار دارای اولویت نبوده است، اقدامی ننموده اند.

قناویزچی افزود: با تشکیل اداره کل هماهنگی شهرداری مشهد، این مهم توسط اداره پیگیری مطالبات مالی از دستگاههای اجرایی یکی از ادارات این اداره کل در دستور کار و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: پس از بررسی و بروز رسانی این مطالبات، از سال ۹۷ تاکنون، مبلغ بدهی های معوق دستگاههای دولتی مشخص شد و در صورتی که با مذاکرات و پیگیری های لازم از سوی این اداره کل، سازمان مربوطه نسبت به توافق و یا تعیین تکلیف مطالبات شهرداری اقدامی ننماید، موضوع مذکور برابر با تکلیف مشخص شده در تبصره ۳۶ برنامه و بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری مشهد، پرونده جهت طرح در کمیسیون ماده ۷۷ به منظور استفاده از اهرم های موجود ارسال می گردد.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد با بیان اینکه از سال ۹۷ تاکنون ۵۸۴ آرا بابت ادارات دولتی صادر شده است؛ اظهار داشت: از این تعداد آرا، ۵۵ رای به مبلغ ۹۳۰ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال از طریق فرصت های قانونی برابر پیگیری های صورت گرفته، تسویه شده و تعداد  ۱۲۶ رای برای اقدام از طریق اجرای ثبت به منظور وصول مطالبات معوق شهرداری آغاز شده است.

وی بیان کرد: پیرو درخواست این اداره کل و با توجه به نظر موافق معاونت مالی و پشتیبانی و با همکاری دبیرخانه کمیسیون های ماده ۷۷ برای پیگیری وصول مطالبات، آرای دو ملک از املاک سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی که به مبلغ ۷۱ میلیارد ریال در سال ۹۹ صادر گردیده بود، پیگیری لازم برای برداشت از حساب انجام و به حساب شهرداری واریز شد و گواهی تسویه مفاصاحساب مربوط به آن سازمان ارسال گردید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید