اسلایدرشهری

مردم عراق را در پذیرایی از زائران الگوی خود قرار دهیم

گفتگویی با رییس شورای شهر مشهد

مردم عراق را در پذیرایی از زائران الگوی خود قرار دهیم

رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خوب است مردممشهد در پذیرایی از زائران دهه آخرصفر راه و رسم عراقی ها را الگوی خود قرار دهند.
به گزارش صدای مشهد، حسن موحدیان در گفتگو با خبرنگار ستاد وهه اخر صفر بیان داشت: مشهد به برکت مضجع شریف آقا علی بن موسی الرضا به شهرت رسیده وگرنه ازین شهر جز باغاتی به نام توس چیز دیگری وجود نداشت و اگر امروز ۳/۵میلیون نفر در این شهر زندگی و کسب درامد می کنند به واسطه همجواری با امام رضا(ع)است.
وی ادامه داد:اگرچه که بالغ بر ۵۲درصد هتل های کشور در مشهد مستقر هستند و این شهر دراین زمینه بسیار غنی است اما جا افتادن این فرهنگ که مردم مشهد در روزهای پایانی صفر و شهادت امام رضا(ع) با هر خانه و امکاناتی که دارند از زائران پذیرایی کرده و منازل خود را برای اسکان در اختیارشان قرار دهند ضرورتی است که باید به آن توجه شود.
وی تصریح کرد: مردم عراق در پذیرایی از زائران امام حسین (ع) زبانزد بوده و از زائران خواهش می‌کنند که مهمان منازل آنان شوند و در نهایت زائران نیز با خاطره ای خوش این کشور را ترک می‌کنند و می بایست این فرهنگ را در مشهد نیز جا بیاندازیم.
وی اظهار داشت: بهرحال باید پذیرفت که اقتصاد مشهد در راستای خدمات شکل گرفته است اما همانطور که ۳۶۲روز به برکت مضجع شریف رضوی در این شهر کسب و کار و ارتزاق مردم رونق دارد خوب است این چند روز منتهی به شهادت امام رضا(ع) مردم باشند که به زائران ایشان خدمت می‌کنند.

 حسن موحدیان گفت: یک ستاد مرکزی در استانداری تشکیل شده که شهردار مشهد نیز در آن عضویت دارد و ماموریت هایی برای ما در این ستاد از جمله اسکان زائران،نظافت و حمل و نقل به ما واگذار شده است.
وی افزود:در این زمینه تعدادی پارکینگ و پادگان به منظور اسکان زائران اماده سازی شده و شهرداری وظیفه نظافت و پاکروبی آن را به عهده دارد اما تعدادی از خیران آمادگی خود را برای پذیرایی در سه وعده صبحانه،ناهار و شام و مدیریت اقامتگاه ها اعلام کرده اند.
وی تصریح کرد: این اقامتگاه ها مجهز به امکاناتی همچون یرویس های بهداشتی و حمام های پرتابل شده اند تا زائران از این جهت کمبودی نداشته باشند.
موحدیان ادامه داد: در ایام پیک حضور زائران در دهه پایانی ماه صفر بخش هایی از شهر که منتهی با حرم امام رضا(ع) می شود به صورت ۲ساعته نظافت شده و با مساجد هماهنگی های لازم صورت گرفته که امکاناتی همچون سرویس های بهداشتی را در اختیار زائران قرار دهند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص حمل و نقل زائران افزود: برای روزهای شهادت نیز سرویس های حمل و نقل رایگان در نظرگرفته ایم البته زائران توجه داشته باشند که به علت شلوغی و ازدیاد جمعیت عزاداران امکان جابجایی زائران تا حرم مطهر نیست اما مسیرهای خاصی درنظر گرفته شده که زائران بتوانند راحت تر به حرم مطهر رضوی برسند.
وی گفت:کمیسیون های خدمات و حمل و نقل و عمران تا جایی که ظرفیت داشته باشند برای آسایش زائران از توان خود استفاده می کنند ضمن اینکه خدمت رسانی به ایشان نسبت به ایام عیدنوروز ساده تر است چرا که در ایام نوروز به علت برودت هوا معذوریت هایی وجود داشت که درحال حاضر آن محدودیت ها با گرمای هوا برداشته شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید