اسلایدرفرهنگی

مرحله پایانی جشنواره کشوری تئاتر معلولان در مشهد آغاز شد

مرحله پایانی “جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت” با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور امروز ۱۳ مرداد ماه در قالب اجراهای برخط (آنلاین) نمایش در فضای مجازی، در مشهد آغاز شد.

به گزارش صدای مشهد، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: جشنواره کشوری تئاتر هر ساله در چهار گروه‌منطقه با اسامی “آفتاب، زاگرس، کویر و خلیج فارس” ویژه افراد دارای معلولیت برگزار می‌شود. 

حمیدرضا پوریوسف افزود: خراسان رضوی در “گروه‌منطقه کویر” این فهرست جای دارد اما امسال جشنواره به دو گروه‌منطقه “آفتاب زاگرس و کویر خلیج فارس” تقسیم شد که هر گروه نیمی از استانهای کشور را در بر می‌گیرند.

وی ادامه داد: معلولان در عین محدویتهای جسمی، با تواناییهایی که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی دارند به جامعه نشان دادند که همه افراد معلول می‌توانند همانند دیگر شهروندان انسانهایی توانمند و موفق در جامعه باشند. 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بخاطر بحران شیوع ویروس همه‌گیر کرونا مراسم پایانی جشنواره تئاتر معلولان به تعویق افتاد تا بر اساس زمان‌بندی جدید ظرف روزهای ۱۳ تا ۱۶ مرداد ماه جاری در سالن تئاتر شهر مشهد برگزار ‌شود.

وی افزود: نمایش فیلمهای این جشنواره نیز برای داوران از همین تاریخ در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد آغاز شده است.

پوریوسف ادامه داد: استان‌های اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، قم، کردستان، لرستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان در گروه “آفتاب زاگرس” جای دارند. کار داوری و گزینش آثار برتر، مراسم پایانی و اهدای جوایز این گروه امروز به صورت آنلاین آغاز شده است.

وی شمار آثار ارئه شده به جشنواره کشوری تئاتر معلولان را ۱۶۳ اثر اعلام و بیان کرد: ۵۷ اثر از بین آنها به مرحله بازبینی رسید و در نهایت ۳۰ اثر برگزیده شدند. این آثار نیز شامل ۹ اثر در فضای خیابانی، ۹ اثر در فضای صحنه‌ای و ۱۲ اثر تئاتر کودک و نوجوان هستند. 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: جشنواره کشوری تئاتر معلولان در بخش صحنه‌ای بزرگسال ۷۸ نفر، در بخش خیابانی ۷۵ نفر و در بخش کودک و نوجوان ۸۲ نفر شرکت‌کننده دارد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید