اجتماعیاسلایدر

مدافعان سلامت محلی

به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری از فعالان اجتماعی منطقه در طرح‌های مقابله با کرونا تقدیر شد

روزهای سخت شیوع بیماری کرونا و قرنطینه‌های خانگی سپری شد و در کنار خاطرات تلخ از دست دادن هموطنان بسیار، یادگاری‌های زیبایی نیز به جا گذاشت.

به گزارش صدای‌مشهد، در دوره کرونا همه بسیج شده بودند تا آمار تلفات انسانی پائین بیاید. یکی از بهترین فعالیتها در مقابله با کرونا در سطح محلات و توسط فعالان و تشکل‌ها بود. حالا پس از آن دوران تعدادی از این فعالان در سالن اجتماعات شهرداری گرد هم آمدند تا از فعالیتهای آنان تقدیر گردد. در این جلسه سید داود نبی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه، سید علی حسینی رئیس شورای معتمدین محلات حاشیه شهر مشهد،بهادر صمدیان مسئول طرح و برنامه ستاد مردمی شهید شوشتری، حسن صالحی رئیس ناحیه دو و علیرضا حیدری کارشناس اجتماعی شهرداری منطقه به همراه جمعی از فعالان اجتماعی مشارکت کننده در طرح پویش ماسک و طرح ستاد مردمی شهید شوشتری حضور داشتند.

همدلی بیشتر در مقابله با کرونا

در ابتدای جلسه سید داود نبی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ضمن اشاره به همدلی مردم در زمان شیوع کرونا می‌گوید: با شیوع ویروس کرونا روند‌ها تغییر کرد و در برخی موارد حتی سبک زندگی‌ها تغییر کرد. شیوع بیماری مشکلات عدیده ای پدید آورد اما از سویی دیگر در برخی موارد باعث همدلی بیشتر شد. کار جهادی قوی‌تر شد و افراد پای کار هرچه میتوانستند در خدمت رسانی کوتاهی نکردند. کار با نظم خوبی در جهت مقابله با شیوع انجام شد که قابل تقدیر است. از زمانی که در جلسات قرارگاه شهید شوشتری شرکت می‌کردیم، سیاستگذاری کلی انجام شد و دستگاه‌های اجرائی و شهرداری هم پای کار آمدند اما کار اصلی بر عهده شما فعالان محلات بود. باید از زحمات شما تقدیر شود. در جلسه دیروز از ۲۰ نفر فعال مساجد منطقه تقدیر شد و الان در خدمت شما هستیم.

منطقه ۵ نمونه در مقابله با کرونا

سید علی حسینی رئیس شورای معتمدین محلات حاشیه شهر مشهد نیز به مواردی از اقدامات فعالان منطقه اشاره می‌کند و می‌گوید: علت ایجاد قرارگاه شهید شوشتری به اصل رویکرد اجتماعی ما انسانها باز می‌گردد. ما نسبت به فقر، جهل و ظلمی که به مردم روا داشته می‌شود مسئول هستیم. همچنین نسبت به رنج آنها. در ابتدای شیوع کرونا مردم در مورد مقابله صحیح آگاهی کامل نداشتند. در جای دیگری به آنها ظلم روا داشته می‌شد مثلا بیمار کرونایی در مناطق کم برخوردار امکان دسترسی به موارد بهداشتی و درمانی را کامل نداشت. شیوع بیماری سبب فقر بیشتر هم شد و خیلی ها هزینه درمان و هزینه تامین ماسک را نداشتند و در اولویت آنها قرار نمی‌گرفت. در این شرایط شما عزیزان ماه‌ها در این طرح مشارکت داشتید و ما روزانه گزارش‌ها را دریافت می‌کردیم. در ماه صفر سال گذشته خیلی از زائران به سوی حرم مطهر رضوی آمدند و منطقه پنج یکی از مسیرهای اصلی ورود زائران بود. شما در آن دوره هم پای کار بودید و مدافع سلامت شدید و مسئولیت اجتماعی تان را انجام دادید. اهمیت جان انسانها آنقدر است که خدا در قران مجید می فرماید «اگر جان یک انسان را حفظ کردید همه را نجات دادید» شما کمک کردید که این زنجیره انتقال بیماری قطع شود. ما برنامه تجلیل چند هزار نفر از شما بزرگواران با حضور وزیر بهداشت را داشتیم که دوباره موج اُمیکرون کرونا شکل گرفت. منطقه پنج جزو برترین مناطق فعال طرح بود و من شخصا از اینکه در این طرح مشارکت داشتید کمال تشکر را دارم.

ضدعفونی گلشهر با گروه‌های جهادی

مصطفی هروی رئیس شورای اجتماعی محله نیزه درباره اهمیت نقش فعالان محله در کنترل بیماری کرونا می‌گوید: طرح شهید شوشتری بسیار خوب بود و در اجرای آن اصناف محله هم همکاری لازم را با ما داشتند. ما طرح پویش و نذر ماسک را از آغاز شیوع اجرا کردیم و از همان روزهای ابتدائی به دنبال تهیه مواد اولیه و تولید ماسک بودیم. در محله نیزه گروه جهادی داشتیم که روزانه کل محدوده گلشهر را ضدعفونی می‌کردند. خیرین عزیزی بودند که به تهیه ماسک کمک می‌کردند و پای کار بودند. بسیاری از خانواده‌ها به لحاظ مالی آنقدر ضعیف بودند و هستند که تهیه ماسک برایشان دشوار بود. با طرح شهید شوشتری کار بسیار منسجم و قوی‌تر اجرا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید