اسلایدراقتصادی

مثلث توسعه اقتصادی نقش موثر در کاهش نرخ بیکاری خراسان رضوی دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، در کاهش نرخ بیکاری استان و رسیدن آن به ۵.۷ درصد طی تابستان امسال به عنوان کمترین نرخ بیکاری کشور، نقش موثر داشته است.

به گزارش صدای مشهد، علی رسولیان روز دوشنبه در بازدید از نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی و پنجره واحد فیزیکی کسب و کار خراسان رضوی افزود: این الگو با تمرکز بر توسعه اقتصاد روستا در استان طراحی و اجرا شد و تاکنون موفقیتهای خوبی در مسیر اشتغال و توسعه به همراه داشته است.

وی ادامه داد: طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی تحکم یا اعتبار دولتی ندارد و بر پایه احیای مسوولیتهای اجتماعی فعالان بخش خصوصی، نیکوکاران و نهادهای عمومی بنا نهاده شده و اشتغالزایی خوبی را به دنبال داشته است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۷۱ معین اقتصادی برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی روستاییان وارد عمل شده و با بهره گیری از توانمندیهای روستاییان و منابع خرد آنان، ۲ هزار و ۱۶۵ فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: صاحبان واحدهای بزرگ تولیدی خراسان رضوی در راستای احیای مسوولیتهای اجتماعی خود در طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی حاضر شدند در روستاها و منطقه پیرامونی واحد خود فعالیت کنند و روستاییان را توانمند نمایند.

رسولیان احیای مسوولیتهای اجتماعی را جزو برنامه‌ راهبردی اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و ادامه داد: طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی نیز به طور دقیق مبتنی بر این برنامه راهبردی است که به درستی در این استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اهتمام استان برای حل مشکلات تولیدکنندگان گفت: مرکز شبانه روزی رسیدگی به مشکلات بخش تولید نیز به زودی در مشهد راه‌اندازی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مختلف در آن مستقر می‌شوند تا به صورت شبانه روزی پاسخگوی مشکلات تولیدکنندگان باشند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید