اسلایدریادداشت

مالیات و صندوق های قرض الحسنه 

یادداشت سید علی حسینی از مطالبه‌گران حوزه بانک و بازار سرمایه

امام على علیه السلام در نامه پنجاه و یکم، در شأن و جایگاه ممیّزان مالیاتى، اوصافى را بیان کرده است که افزون بر شأن، ارزش و شرافت کارگزاران بیت المال، نشانه جایگاه و منزلت بیت المال نیز هست؛ زیرا تا بیت المال اهمیت و منزلت نداشته باشد، کارگزارانش، ارزش پیدا نخواهند کرد.

همه عزیزان را به خواندن آن توصیه میکنم ، و اما در خصوص ارسال درخواست های روزهای اخیر برای گرفتن اطلاعات حسابهای مشتریان صندوق های قرض الحسنه در چند سال اخیر که از طرف اداره محترم مالیات در استانها و کشور مورد مطالبه می باشد.

توصیه من به همه صندوقهای قرض الحسنه به عنوان عضو کوچک جامعه قرض الحسنه همکاری کامل و ارسال اطلاعات بصورت کامل می باشد.

اما دلایل

🔷 نکته اول

حجم فعالیت صندوق های قرض الحسنه در فعالیت پولی و مالی کشور کمتر از یک درصد می باشد و با سیاه نمایی همیشه این مجموعه ها از کمترین امکانات برخوردار نبودند.

🔷نکته دوم

فعالیت خیرخواهانه صندوق های قرض الحسنه نباید هر چند کوچک مأمن برای سود جویانی شود که قصد پرداخت مالیات ندارند ،هر چند این تعداد مشتری و مبلغ ناچیز باشد

🔷 نکته سوم

درخواست اطلاعات چه قانونی و چه غیر قانونی ، در صورت همکاری صندوقها و شفافیت که همیشه سرلوحه این مجموعه ها می باشد جلوگیری میشود از جریان معاند و ضد فعالیت قرض الحسنه که سالهاست با دروغ و افترا جایگاه قرض الحسنه را در بین سیستم مالی و بانکی کوچک کرده و کمترین اختیارات و امکانات را در اختیار این مجموعه ها قرار نداده و حتی این مجموعه ها اجازه کوچکترین تبلیغات و خدمات الکترونیک را ندارند .

🔷 نکته چهارم

این شفاف سازی باعث میشود ، فاصله و تفاوت صندوق های قرض الحسنه که تمام عوامل آن از هیئت امنا و هیئت مدیره افتخاری فعالیت میکنند و جز به خدمت رسانی به مردم فکری ندارند با تعاونی های اعتبار و موسسات مالی اعتباری تمیز داده شده و جایگاه واقعی صندوق ها برگردانده خواهد شد.

لذا از همه مدیران صندوقهای قرض الحسنه تقاضا دارم ، همکاری لازم را حسب درخواست دولت محترم با نهادهای مالیاتی داشته و تقاضا دارم از مدیران دستگاه های مالیاتی با بهترین برخورد نسبت به اعلام شفافیت در حسابهای این مجموعه های خدمت رسان همکاری لازم را داشته باشند و شرایط گرفتن امکانات الکترونیک و خدمات شتابی را برای این مجموعه ها فراهم سازند ، چون با دریافت کامل اطلاعات این مجموعه ها دیگر دلیلی بر محدود سازی وجود نخواهد داشت .

سید علی حسینی/ دبیر مجمع صندوق های قرض الحسنه در قرارگاه بقیه الله کشور

شهریور ۱۴۰۱

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید