اسلایدر

لاپوشانی مرگ یک نوجوان /لاپوشانی مرگ یک نوجوان / گزارش صدای مشهد از وضعیت بحرانی تجهیزات میراث فرهنگی در آرامگاه فردوسی و حادثه‌ای دلخراش که رسانه‌ای نشد

استفاده از تجهیزات ناایمن در پروژه‌های عمرانی میراث فرهنگی در آرامگاه فردوسی اخیرا باعث مرگ نوجوانی شده که در سکوت خبری به حاشیه رفته است.

به گزارش خبرنگار صدای مشهد، چندروز پیش که برای بازدید از آرامگاه فردوسی طوسی عازم منطقه باستانی توس شدیم یکی از فروشنده های محلی که از اهالی روستاهای اطراف است، پرده از ماجرایی دلخراش برداشت که به گفته او توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لاپوشانی شده است.
این شهروند که نخواست نامی از او برده شود این گونه تعریف کرد که یکی از پرسنل فنی که در محدوده آرامگاه کار‌ می‌کرده روزی به همراه پسرنوجوان خود به محل کار آمده و متاسفانه دراثر خرابی و اتصال برق دستگاه واترجت دچار برق‌گرفتگی شده و جان خود را از دست می‌دهد. مسوولین میراث فرهنگی نیز به خاطر اینکه مورد سوال واقع نشوند مانع رسانه‌ای شدن و انتشار خبر این حادثه دردناک شده و با راضی کردن پدر این نوجوان مرحوم، نذاشتند موضوع از طریق حقوقی نیز پیگیری شود.
این فروشنده محلی همچنان تاکید کرد: پای درد ودل کارگران میراث فرهنگی که می‌نشینی از مشکلات فراوان و خرابی دستگاه‌ها و تجهیزات پروژه می‌گویند و اینکه مجبورند به خاطر امنیت شغلی و بیکارشدن، در برابر این مسایل سکوت کنند.
وی همچنین اضافه کرد: به عنوان مثال تراکتوری خراب و فاقد بیمه در این پروژه هست که توسط افرادی که مجوز رانندگی و مهارت لازم برای راهبری آن را ندارند استفاده می‌شود و درصورت بروز حادثه عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
موضوع استفاده از تجهیزات مستهلک و خرابی دستگاه‌ها در پروژه های عمرانی یکی از مسایل مهم و خطرآفرین است که باید از جانب پیمانکاران به دقت رفع و پیگیری شود، اقدامی که به نظر می‌رسد در خصوص سازمان گردشگری و میراث فرهنگی مورد غفلت قرار گرفته است.
در خصوص این پرونده به خصوص نیز پیشنهاد می شود دستگاه قضایی و دادستانی با پیگیری موضوع و کشف واقعیت، عوامل این حادثه راشناسایی و مانع بروز حوادث ناگوار بعدی شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید