اسلایدرشهری

عضو شورای شهر: تمام دستگاه‌های متولی برای کاهش آسیبهای اجتماعی باید پای کار باشند

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای کاهش آسیبهای اجتماعی و حاشیه نشینی در این کلانشهر تمام دستگاه‌های مرتبط باید پای کار باشند.

به گزارش صدای مشهد،شهناز رمارم روز دوشنبه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: چهره زشت فقر این روزها بویژه در حاشیه این کلانشهر خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته شهر مشهد در ١٧ آسیب اجتماعی در کشور رتبه دار بوده و هم اینک نیز این آسیبها پررنگ تر شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تا اشتغال ایجاد نشود، مشکل حاشیه نشینی و آسیبهای اجتماعی حل نخواهد شد.

وی افزود: شورای پنجم شهر مشهد سعی کرد با مصوبات مختلف نظیر ایجاد دفاتر تسهیلگری و مصوبه رونق بخشی، ساخت و ساز و اشتغال را رونق بخشد اما در عمل و در مرحله پرداخت تسهیلات، ضوابط سختگیرانه ای وجود دارد که روند کار را با مشکل مواجه کرده است.

رمارم ادامه داد: ضوابط وزارت مسکن، نیازهای مخاطب را برآورده نمی‌کند و  باید ضوابطی که با واقعیات هماهنگ نیست، اصلاح شود، رهبر معظم انقلاب نیز سال گذشته در دیدار با مسوولان فرمودند “غفلت از مسکن ضربه به تولید است”.

وی گفت: می توان با حذف بخشی از بوروکراسی حاکم بر شهرداری، قیمت مسکن را تا حدی کنترل کرد، درست نیست شهرداری منبع درآمد سایر دستگاه ها باشد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در مرحله صدور پروانه ساختمانی درصدی برای سازمان تامین اجتماعی درنظرگرفته می‌شود تا کارگران ساختمانی بیمه شوند اما وقتی کارگران ساختمانی بیمه نمی شوند، دلیلی برای اخذ این مبلغ وجود ندارد. 

سهم ۵٨ درصدی عابران پیاده در تلفات تصادفات

وی با تاکید بر اصلاح فرهنگ ترافیکی ادامه داد: ۵٨ درصد تلفات تصادفات به عابران پیاده برمی گردد.

رمارم گفت: برای اصلاح فرهنگ ترافیکی در شورای پنجم مصوباتی داشتیم و ٣۵ میلیارد تومان نیز برای اجرای طرح “حق تقدم عابر پیاده” اختصاص یافت.

وی افزود: همچنین مقرر شد ۶٠ تقاطع دارای مشکل در این کلانشهر اصلاح شود ولی در مجموع روند کار کند است که شهرداری باید توضیح لازم در این خصوص ارائه کند.

حدود یک سوم از جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد در ۶۶ پهنه در مناطق حاشیه این کلانشهر سکونت دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید