اسلایدرفرهنگی

عالم اهل سنت پاکستانی: محوریت اهل بیت در بین مسلمانان

بازدید دکتر صداقت علی فریدی عالم اهل سنت پاکستانی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی

پژوهشگر و نویسنده کتاب انوارالثقلین که دارای آثاری با دیدگاه وحدت و تحکیم آن در بین مسلمانان است بر لزوم محوریت قرارگرفتن اهل بیت در بین همه مسلمانان تاکید کرد.

به گزارش صدای مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دکتر صداقت علی فریدی عالم اهل سنت پاکستانی ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و آشنایی با این نهاد علمی فرهنگی، با ریاست دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

 این عالم اهل سنت دارای دیدگاه وحدتی خوبی در پاکستان است و درموضوع خاص درمیان اهل سنت، یعنی ایمان حضرت ابوطالب(ع) پژوهش داشته و کتاب نوشته است.

وی بر این اساس مسلمانان را بر این محور و دیدگاه، به وحدت دعوت کرده و گفتار جالبی پیرامون لزوم محوریت قرار گرفتن اهل بیت(ع) ارائه می کند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی خیاط، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به ارائه گزارشی از فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه، رشته های تحصیلی در سطوح کارشناسی، ارشد و دکتری پرداخت و از موفقیت های این نهاد علمی فرهنگی سخن گفت.

دکتر صداقت علی فریدی ضمن ابراز شگفتی از فعالیت های دانشگاه رضوی پیشنهاداتی را برای همکاری در برگزاری برنامه هایی با محور وحدت برای معرفی و شناخت اهل بیت علیهم السلام در پاکستان و بین مسلمانان به ویژه صوفیان آنها که امام رضا علیه السلام قطبشان محسوب می شود، ارائه داد.

دکتر صداقت علی فریدی از رییس دانشگاه رضوی خواست با برنامه های کوتاه مدت زمینه حضور علما و دانشجویان اسلام را در این دانشگاه برای آشنایی با فعالیت های علمی وپژوهشی دانشگاه و بهره بردن از آن فراهم کنند.

صاحب کتاب انوار الثقلین پیشنهاد برگزاری برنامه های تبیینی وعلمی و غیره در لاهور در حضور جمع کثیری از مسلمانان پیرامون امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) داد و با توجه به فعالیتش در دانشگاه لاهور، خواستار ایجاد ارتباط و همکاری بین این دو دانشگاه شد.

در پایان نیز قرار بر حضور این عالم اهل سنت در برنامه های علمی در دانشگاه رضوی به صورت مجازی و وبیناری یا حضوری در کنار دیگر مجامع علمی برای استفاده از دیدگاه های وحدتی وی و تحقیق و پژوهش در این زمینه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید