اسلایدر

طرح پرستار در منزل برای بیماران کرونایی مشهد در حال اجراست

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح پرستار در منزل به عنوان یک طرح جانبی به منظور کاهش بار بیماران بستری در بیمارستان‌ها با همکاری مراکز خصوصی پرستاری در این شهر در حال اجراست.

به گزارش صدای مشهد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر امیر رضا صالح مقدم افزود: خدمات این طرح با تعرفه دولتی و کیفیت مطلوب به بیماران در منزل ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: آن دسته از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که نیازمند بستری در بیمارستان نیستند و امکان درمان در منزل و بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای برای آنان وجود دارد از مشاوره‌های تلفنی کارشناس این حوزه برخوردار می‌شوند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به فراخوان جذب پرستار در قالب قرارداد ۸۹ روزه گفت: دانش‌آموختگان گروه پرستاری می‌توانند نسبت به نام نویسی و شرکت در این طرح اقدام کنند.

وی افزود: مردم می‌توانند با مراکز مورد تأیید این دانشگاه در تماس باشند و از خدمات این مراکز در منزل بهره‌مند گیرند، پرستاران طبق آموزش‌های فراگرفته مراقبت‌های لازم را از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که در منزل تحت درمان هستند انجام می‌دهند و خدمات آنان تا زمان بهبودی کامل بیمار ادامه می‌یابد.

صالح مقدم با بیان اینکه پرستاران کمکی بیمارستان قائم (عج) که در بیمارستان امام رضا (ع) به‌کارگیری شده بودند، با توجه به فعالیت مجدد این مرکز درمانی در زمینه درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به محل کار خود بازگشتند، ادامه داد: در حوزه پرستاری نیاز تمامی بیمارستان‌های ویژه کرونا را تأمین خواهیم کرد و اگر بیمارستان‌های قائم (عج) و شریعتی هم نیازمند نیروی کمکی باشند، نیروی موردنیاز آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن تامین خواهد شد.

وی گفت: به منظور گسترش خدمات حوزه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب طرح پرستار در منزل، فراخوان‌هایی به تمامی مراکز خصوصی پرستاری ارسال شده تا مجموعه‌هایی که علاقه‌مند به همکاری در این طرح هستند پای کار بیایند، آموزش‌های لازم در این خصوص نیز داده شده و لیست این مراکز در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی شهر نصب شده است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲۵۳ هزار و ۲۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید