شهری

طرح تحول روستایی استان با حضور ۲۵۰۰ دهیار استان آغاز می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی مطرح کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از آغاز طرح تحول روستایی با هدف رفع عقب ماندگی‌های برنامه‌ توسعه و عمران روستاهای استان خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، «جواد خدائی» در این ارتباط اظهار کرد: با توجه به شبکه مسائل استان، همچنین معطوف به سند تحول دولت، برنامه‌هایی برای جهش در نیل به اهداف عالی دولت در روستاها و مناطق محروم پیش بینی شده تا بر اساس آن بتوانیم بخشی از عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران و فرصت هایی نو جهت پیشرفت و آبادانی روستاهای استان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح اهداف کلانی چون جبران عقب ماندگی‌های گذشته و ایجاد فرصت های جدید برای پیشرفت و آبادانی روستاها را دنبال می‌کند، تصریح کرد: سه حوزه اصلی اجرای طرح تحول روستایی؛ زیرساخت‌ها و عمران، اقتصاد و اشتغال و حوزه فرهنگی و اجتماعی روستایی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در هر حوزه؛ شاخص‌ها بر اساس اهداف عملیاتی و برنامه‌های مدون تعیین شده که بنا بر آن تا پایان دولت سیزدهم باید سهم برخورداری روستاها به بالاترین اندازه ممکن در همه بخش ها ارتقا یابد.

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی و زیرساختی ۱۴ کلان پروژه شامل برخورداری همه روستاها از گاز، آب شرب، احیای قنات‌ها، اجرای عملیات آبخیزداری، ارایه تسهیلات مسکن و احداث آن، بازنگری طرح های هادی روستایی، ساخت مسجد، ساخت مدرسه و … طراحی شده، در حوزه اقتصادی نیز اشتغال مساله محوری است که با ارایه تسهیلات اشتغال و فرصت‌های مختلف در تلاشیم تا سهم اشتغال روستاها را افزایش دهیم و در حوزه اجتماعی نیز شاخص‌هایی مانند روستای بدون اعتیاد، بدون طلاق، فرزندآوری و … دنبال می‌شود.

خدایی با اشاره به برگزاری گردهمایی ۲۵۰۰ دهیار استان خراسان رضوی در هفته جاری، محور این گردهمایی را معرفی طرح تحول روستایی مبتنی بر مشارکت و ایجاد هم‌افزایی میان دولت و مردم در بهره گیری از ظرفیت‌ها اعلام و عنوان کرد: در این گردهمایی علاوه بر بیش از دو هزار و ۵۰۰ دهیار، بخشداران و فرمانداران استان خراسان رضوی نیز حضور دارند.
وی با عنوان اینکه هدف گذاری اصلی ما مشارکت نهادهای اجتماعی و مردمی و نهادهای انقلابی و خیرین و استفاده از پتانسیل همه مجموعه ها در جهت تحقق هدف گذاری‌های معین شده است، افزود: دهیاران به عنوان مسوول و متولی اصلی روستاها، می‌توانند نقش بسیار پررنگی را در تحقق طرح تحول روستایی ایفا کنند، از این رو برای نخستین بار مشارکت و مداخله خود دهیاران را تعریف کرده ایم، به طوری که فرمانده و مدیر عملیاتی طرح در هر روستا دهیاران آن روستا خواهند بود و بخشداران و فرمانداران پیشتیبان طرح هستند.

خدایی گفت: وظیفه دهیاران در این طرح؛ شناسایی دقیق نیازها، تسهیل‌گری میان مردم و دستگاه های اجرایی، رصد و پیگیری اجرای پروژه ها و … تعریف شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای طرح تحول روستایی از چند ماه پیش به صورت آزمایشی آغاز شده و در برخی بخش ها نیز پیشرفت هایی داشته، خاطرنشان کرد: هدف از گردهمایی دهیاران استان، آغاز رسمی اجرای این طرح است و با حضور تمامی مجریان شامل دهیاران، بخشداران و فرمانداران، تقسیم کار صورت گرفته و فصل جدیدی برای پیشرفت و آبادانی روستاهای استان آغاز می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید