شهری

شورای شهر مشهد تبدیل به ماشین امضا و تصویب لوایح شهرداری شده است

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای شهر بیشتر تبدیل به ماشین امضا و تصویب لوایح شهرداری شده، در حالی که کارگروه‌های تخصصی کمیسیون‌ها می‌تواند،با حضور کارشناسان و متخصصان امر انجام شود و اعضا در صحن علنی وقت بگذارند و لوایح را تصویب کنند.

شهناز رمارم در خصوص دستاوردهای شورای شهر پنجم مشهد، اظهار کرد: بازگشت شور و نشاط اجتماعی به کالبد شهری و برگشت سرمایه‌گذاران به شهر یکی از دستاوردهای مهم شورا در دوره جدید است. در حوزه تسویه حساب بدهکاری‌های شهرداری به پیمانکاران و بانک‌ها و خروج از لیست سیاه بانکی اقدام بی‌سابقه‌ای انجام شد و بیش از ۴ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری از دولت با بدهی‌های بانکی شهرداری که از دوره‎های پیش به دوره پنجم رسیده بود تهاتر شد.

وی افزود: نظم دادن به ساختار سازمانی شهرداری و مهمترین دستاورد نظارتی یعنی راه‌اندازی سامانه فاش و شروع بازتاب عملکرد شهرداری در اتاق شیشه‌ای که نیازمند فرصت برای شکستن مقاومت‌های بروکراتیک فسادزای درون شهرداری است تا در آینده اثرات مثبت خود را به جا گذارد، دستاورد دیگری بود که شروع آن اقدامی شجاعانه و قابل تقدیر است.

رمارم ادامه داد: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و حمایت همه‌جانبه شورا و شهرداری از مشاغل و حرفه‌ها برای احقاق شعار “مشهد، شهر امید، شهر زندگی “ از دیگر دستاوردهای دوره اخیر است. همچنین بیشترین حجم انتقادات از طرف هر دو جناح سیاسی اصلی کشور را متوجه خود داشته، زیرا مشارکت در انتخابات دوره پنجم و ورود رأی‌های خاکستری باعث احساس مسئولیت رأی‌دهندگانی شده که در دوره‌های پیش غالبا مشارکتی نداشتند.

کمبود نیروی متخصص و کارشناس در بدنه شورا

این عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص چالش‌های شورای پنجم، گفت: کمبود نیروی متخصص و کارشناس در بدنه شورا و نبود دفاتر نظارتی در مناطق، همچنین عدم تطابق امکانات و اختیارات با ظرفیت‌های موجود از چالش‌های شورای پنجم است.

وی بیان کرد: شورای شهر بیشتر تبدیل به ماشین امضا و تصویب لوایح شهرداری شده، در حالی که کارگروه‌های تخصصی کمیسیون‌ها می‌تواند با حضور کارشناسان و متخصصان امر انجام شود و اعضا در صحن علنی وقت بگذارند و لوایح را تصویب کنند.

رمارم با بیان اینکه به نظر می‌رسد وقت‌گذاری اعضاء شورا در جلسات متعدد کمیسیون‌ها مانع از تعامل بیشتر بین اعضاء شورا و مردم به صورت رودررو و مستقیم شده است، عنوان کرد: در صورت حضور بیشتر اعضا در محافل و محلات شهری با ایجاد همدلی و تعامل بیشتر با مردم محلات مختلف، می‌توان مشکلات شهری را از دل تعاملات مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مردمی احصا، استخراج و چالش‌ها و مشکلات را با همیاری و همفکری مردم حل و فصل و قدرت نظارت شورا بر امور شهر و شهرداری را نیز با کمک گزارش‌های مردمی موثرتر کرد.

این عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: به کارگیری بیشتر افراد متخصص به ویژه سمن‌های اجتماعی در ارائه راهکارها و راهبردهای موثر و قابل اجرا در پروژه‌های شهری و افزایش مشارکت مردم در اداره شهر می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

مهمترین ضعف مدیریت شهری در حوزه بانوان چیست؟

وی با اشاره به اینکه نکته مثبت نگاه شورای پنجم و شهرداری در امور بانوان، تخصیص کرسی‌های مدیریت میانی در شهرداری و ادارات کل مشهد است، تصریح کرد: تصور می‌کنم بانوان توانسته‌اند به خوبی در این کرسی‌ها ایفای نقش کنند و موثر واقع شوند، اما مهمترین ضعف مدیریت شهری و شهرداری در حوزه بانوان، عدم حضور شهردار زن در بین شهرداران مناطق و معاونت‌های شهردار و مدیران عامل سازمان‌های وابسته به شهرداری است که با وجود ظرفیت‌های قوی و متعدد شهر مشهد در حوزه زنان، شورای شهر و شهرداری نتوانسته از این ظرفیت به خوبی بهره ببرد ./ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید