اسلایدرفرهنگی

ششمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تربیت معلم برگزار می‌شود

در راستای تکوین گفتمان ملی تربیت معلم در کشور و اعتقاد به نیاز حیطه تربیت معلم به پشتوانه های علمی و نظری قوی از سوی جامعه دانشگاهی، ششمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تربیت معلم با رویکرد معلم آینده، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط دانشگاه فرهنگیان با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش صدای مشهد دکتر محمد رضا دیمه‌کار، مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در نشست خبری اولین همایش بین‌المللی و ششمین همایش ملی تربیت معلم که در محل پردیس شهید بهشتی برگزار شد، گفت: سابقه مراکز تربیت معلم در کشور یک سابقه بیش از ۱۰۰ سال دارد. تداوم و تکامل تربیت معلم در سال ۱۳۹۲ منجر به تاسیس دانشگاه فرهنگیان شد و همه مراکز تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان تغییر نام دادند.

وی ادامه داد: پیشرفت جامعه به مدرسه و معلم وابسته است. جوامع که شاهد پیشرفت آنها هستیم از سالیان دور به تربیت معلم نظر داشته‌اند. دانشگاه فرهنگیان به تعبیر مقام معظم رهبری مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت کشور است. آینده کشور ما وابسته به تربیت معلمانی است که آینده را ببینند. ورود تکنولوژی‌های جدید ما را وادار کرده تا رویکرد معلم آینده را داشته باشیم.

دیمه کار افزود: بر این اساس در ششمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تربیت معلم، رویکرد معلم آینده را در نظر گرفته‌ایم. این همایش در ۱۴ اردیبهشت ماه در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

رئیس استانی همایش تربیت معلم اظهار کرد: کمیته علمی همایش موضوعات، الگوهای شایستگی معلمان در عصر دیجیتال، کارورزی و کارآموزی در تربیت معلم، نوآوری در تربیت معلم و تجارب بین‌المللی، ساختارهای مدرسه و آموزش در عصر دیجیتال، فناوری‌های نوین و تحول در تربیت معلم، اعتبار بخشی برنامه‌ها و سیاست‌های تربیت معلم، آینده پژوهی تربیت معلم، آینده پژوهی مدارس آینده در سایه فناوری‌های نوین و تعلیم و تربیت پس از همه گیری ویروس کرونا را به عنوان محورهای اصلی همایش تعیین کرده‌اند.

 

ششمین دوره همایش بین المللی است

دکتر حسین کارشکی دبیر علمی همایش نیز در این نشست عنوان کرد: تعلیم و تربیت پدیده پیچیده و تاثیرگذار است و بخشی عمده آن از طریق تربیت معلم است. نظام تعلیم و تربیت بین بخشی است و دانش‌های مختلفی بر آن تاثیرگذار هستند. در این شرایط معلم باید خود را سازگار نماید که شیوه‌های مختلفی برای آن وجود دارد، که یکی از آنها همایش‌هاست.

وی افزود: پنج دوره قبل این همایش در دانشگاه‌های تهران، شیراز، خوارزمی و…. برگزار شده است. ششمین همایش که برای اولین بار بین‌المللی نیز خواهد بود با همکاری دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود که دانشگاه‌های فرهنگیان و فردوسی مشهد بیشترین نقش را دارند. موضوعات مختلفی مانند آموزش مجازی، کارآموزی و کارورزی، اسناد بالادستی، ساختار و نقش جامعه به اشتراک گذاشته خواهد شد.

دبیر علمی همایش تربیت معلم تصریح کرد: این همایش در تابستان ۱۴۰۱ تصویب شد و تا آذرماه فرصت ارسال مقالات متخصین از سراسر کشور بود که تا اسفند ۱۴۰۱ تمدید گردید. ۲۴۱ مقاله دریافت شد و در دو مرحله داوری ۱۳۳ مقاله بصورت ارائه شفاهی و پوستر پذیرفته گردید.

وی ادامه داد: در روز همایش ۴۸ مقاله در سه سالن مجزا بصورت شفاهی و همزمان ۸۵ مقاله بصورت پوستر به ترتیب زمانی ارائه خواهد شد. ۴ مقاله ارئه شده به زبان خارجی و دو مقاله ارائه کنندگان آن ساکن خارج از کشور هستند. تمامی مقالات پذیرفته شده، بصورت کتابچه الکترونیکی در سایت همایش و مرکز استنادی جهان اسلام نمایه خواهد شد. به تمامی شرکت کنندگان گواهی شرکت داده می‌شود که در رتبه بندی معلمان حائز امتیاز است.

شایان ذکر است؛ کمیته علمی این همایش را اعضای هیات علمی دانشگاه‌های برتر کشور و برخی از متخصصان حوزه تربیت معلم خارج از کشور و کمیته اجرایی را اعضای از دانشگاه فرهنگیان و مسئولین استان خراسان رضوی تشکیل داده است. دکتر حسین کارشکی دبیر علمی همایش، دکتر سید صادق نبوی دبیر اجرائی همایش و دکتر محمد رضا دیمه کار رئیس استانی ششمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تربیت معلم هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید