اسلایدرفرهنگی

سینماداران خراسان رضوی تمایلی به بازگشایی سینما ندارند

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بسیاری از سینماداران این استان به این دلیل که بازکردن سالن‌ها کمکی به فروش بلیت نخواهد کرد، تمایلی به بازگشایی سینما ندارند زیرا نمی‌توانند هزینه‌های آن را تامین کنند.

به گزارش صدای مشهد، محمدرضا محمدی افزود: شیوع کرونا وضعیت ناگواری را برای سینماداران این استان بوجود آورده و حتی صدور مجدد مجوز بازگشایی از ستاد استانی مقابله با کرونا کمکی به آنان نکرده است.

وی ادامه داد: شیوع کرونا از اسفندماه پارسال و تعطیلی سالن‌های سینما خسارت سنگینی به صاحبان آنها وارد کرد و بسیاری از سینماداران در این مدت مجبور به تعدیل نیروی انسانی خود شدند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هرچند به مناسبت روز ملی سینما، فروش بلیت برای تماشای فیلم به صورت نیم بها اعلام شده است اما در این استان فقط سینماهای هویزه و آفریقا در مشهد که بعد از صدور مجوز بازگشایی سالن‌های سینما از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا بازگشایی داشتند اقدام به فروش بلیت نموده‌اند.

وی افزود: پیگیری‌های بسیار برای جبران خسارت سینماداران انجام شده و امید است با کمک سازمان سینمایی بتوان سالن‌های سینما را با رعایت پروتکلهای بهداشتی به رونق گذشته بازگرداند.

محمدی به ظرفیت خراسان رضوی در تولید فیلم‌های سینمایی اشاره و بیان کرد: بسیاری از فیلمسازان برجسته استان در چند سال گذشته به دلایل شخصی یا موارد دیگر مهاجرت کرده‌اند و در شهری که استقرار یافته‌اند، فیلمهای بلند و کوتاه سینمایی فاخری تولید نموده‌اند.

وی ادامه داد: با این حال انجمن سینمای جوان خراسان رضوی طی چند سال گذشته روند امیدبخشی را در تربیت فیلمسازان جدید طی کرده و تولیدات سینمایی این انجمن جوایز بسیار از جشنواره‌های داخلی و خارجی به دست آورده است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: چندی پیش نیز انجمن سینمای جوان استان فراخوانی مبنی بر حمایت از تولید فیلمهای کوتاه منتشر کرده و متقاضیان را در نوبت تولید فیلم قرار داده است.

خراسان رضوی ۵۰ سالن سینما با ۱۰ هزار صندلی و ۱۶ موسسه سینمایی دارد که ۱۲۰ نفر در آن شاغل هستند.

براساس جدول برآورد خسارت بخش فرهنگ و هنر استان در بحران کرونا، خسارت اولیه به این تعداد سالن و موسسه سینمایی چهار میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و خسارت عدم النفع (زیان وارد شده ناشی از تعطیلی کسب و کار) چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

طبق آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۹۵ هزار و ۴۸۸ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۷۹۸ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۳۴۰ هزار و ۸۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید