اسلایدرفرهنگی

زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت امام سجاد (ع) به سوگ نشستند

همزمان با بیست و پنجم محرم الحرام و سالروز شهادت چهارمین پیشوای مسلمانان حضرت امام زین العابدین (ع) زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به سوگ نشستند.

به گزارش صدای مشهد، در سالروز شهادت امام سجاد(ع) همه صحن و سرای بارگاه منور رضوی سیاه پوش شد و ذاکران اهل بیت (ع) با سوگواری و نوحه خوانی، فضای این آستان را در غم و اندوه فرو بردند.

مراسم محوری سالروز شهادت امام سجاد (ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم امام رضا (ع) با رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بین زائران و مجاوران برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مسلمانان به سبب فرا رسیدن سالگرد شهادت آن امام همام  گفت: امام سجاد (ع) به دلیل بیماری نتوانستند در نبرد کربلا حضور یابند و طور قطع مشیت الهی بر این بود که آن امام همام زنده بمانند و زمینه ساز نگهداشتن انقلاب کربلا تا عصر حاضر باشند.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: امام سجاد (ع) طی ۴۰ سال بعد از عاشورا، در زمینه ابعاد حماسی، اصلاحی، دینی و اجتماعی آن واقعه روشنگری کردند اما متاسفانه در روضه‌خوانی‌هایی که برای آن حضرت گرفته می‌شود صرفا به ارضای عواطف بسنده می شود و به معرفت شناسی ایشان  اشاره می‌شود.

وی اضافه کرد: اغلب امام سجاد (ع) را به عنوان امام بیمار که نتوانست در واقعه عاشورا شرکت کند می‌شناسند در حالی که امام سجاد (ع) با سخنرانی در زمینه عاشورا در اجتماعات مختلف در جهت نهادینه سازی انقلاب کربلا کار بزرگی انجام دادند.

امام جمعه مشهد گفت: امام سجاد (ع) با حضور در اجتماعات و بیان واقعه عاشورا، جماعتی را متوجه مصیبتی که بر سر خاندان پیامبر (ص) در کربلا وارد  شد می‌کردند و محله یا شهری را به عزاخانه سیدالشهدا (ع) تبدیل می‌نمودند.

وی افزود: این گونه بود که ذکر مصیبت برای واقعه عاشورا تا عصر حاضر باقی ماند و حتی غیرمسلمانان نیز امام حسین (ع) را به خوبی می‌شناسند.

علم الهدی افزود: ۴۰ سال تلاش امام سجاد (ع) معطوف به ساختن انقلابی بود که اثرات اجتماعی و فرهنگی آن در طول تاریخ بماند و ایشان با روشنگریهای مداوم در مدینه و آگاه کردن مردم از واقعه عاشورا، کربلا را در قلب و ذهن مردم و نسلهای بعد ماندگار کردند.

وی اضافه کرد: امام سجاد (ع) از بُعد جامعه سازی، فردی بی‌نظیر بودند و اگر امام سجاد(ع) در واقعه کربلا زنده نمی‌ماندند، جریان امامت و ولایت قطع می‌شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید