ورزشی

ریاضی: شور دوباره‌ای در کشتی خراسان به وجود آمده‌است

رییس هیأت کشتی خراسان رضوی گفت: شور دوباره کشتی در خراسان، با حضور قدرتمندانه در لیگ حاصل می‌شود.

رییس هیأت کشتی خراسان رضوی گفت: شور دوباره کشتی در خراسان، با حضور قدرتمندانه در لیگ حاصل می‌شود.

به گزارش صدای مشهد، مسعود ریاضی در خصوص عملکرد تیم ” #تاثبت_جهانی_توس ” در لیگ برتر کشتی کشور، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون این تیم عملکرد خوبی داشته‌است. در هفته نخست، به دلیل غیبت سه کشتی‌گیر امید و همچنین عدم استفاده از حسن یزدانی در ترکیب، با وجود کشتی‌های پایاپایی که کشتی‌گیران گرفتند، با نتیجه ۷ بر ۳ به دانشگاه آزاد در تهران باختیم.

وی افزود: اما در ادامه رقابت‌ها در برابر همین دانشگاه آزاد، در مشهد با نتیجه ۵ بر ۵ و با امتیاز مثبت، پیروز شدیم. ۳ باخت‌ هم در شرایط مساوی بود. نباید فراموش کنیم که تیم دانشگاه آزاد، تیمی خوب است. در مصاف با رعد ستارگان ساری که از کشتی‌گیران خارجی هم بهره می‌‎برد، موفق شدیم با نتیجه ۸ بر ۲ پیروز شویم. همچنین نماینده لرستان را در مشهد و در لرستان، با نتیجه ۹ بر ۱ شکست دادیم.

رییس هیأت کشتی خراسان رضوی، تصریح کرد: از مرحله مقدماتی و در چارچوب دور برگشت، یک هفته باقی مانده و باید به مصاف رعد مازندران برویم. هم‌‎اکنون صدرنشین هستیم و اوضاع مناسبی داریم، اگر کشتی بعدی را هم با برد پشت سر بگذاریم، با خیال راحت به مرحله بعد صعود خواهیم‌کرد. ضمن اینکه به احتمال زیاد، صعود ” #تاثبت_جهانی_توس ” قطعی ست، مگر اینکه اتفاقات عجیب و غریبی رخ دهد و تعدادی از کشتی‌گیران، ضربه فنی شوند و با اختلاف بالا ببازند.

عضو شورای شهر مشهد، در خصوص عملکرد داوران در رقابت‌های لیگ برتر کشتی، گفت: معتقدیم هیچ غرضی در اشتباهات نیست، اما فکر می‌کنم چند لغزش و اشتباه باعث شد که نتیجه برخی از کشتی‌ها عوض شود.

ریاضی در خصوص همکاری اداره کل ورزش و جوانان و مجموعه مدیریت شهری با تنها نماینده کشتی خراسان در لیگ برتر، گفت: مدیرکل ورزش و جوانان به کشتی علاقه‌‎مند است و حمایت ویژه‌ای از تیم در خصوص سالن بدنسازی و شرایط میزبانی داشته، که باید از وی تشکر کنم. اسپانسر اصلی حضور” #تاثبت_جهانی_توس ” در لیگ برتر کشتی، مدیریت شهری ست که از حمایت آنها نیز راضی هستیم.

پیوند توس و ورزش

عضو شورای شهر مشهد و رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد، تاکید کرد: با آغاز به کار ” #تاثبت_جهانی_توس ” ، خانواده کشتی ایران و علاقه‌مندان به ورزش، از وجود توس و شرایط آن آگاه شده‌اند. اتفاقی افتاده که با هزاران تبلیغ و میلیاردها خرج هم ممکن و شدنی نبود. انعکاس عملکرد تیم و کشتی‌گیران، در اخبار ورزشی و پخش تلویزیونی در صداوسیما باعث شده تا خانواده ورزش بیش از قبل در خصوص توس و شرایط آن آگاه شوند.

ریاضی خاطرنشان کرد: از حسن یزدانی و عملکردش کاملا رضایت داریم و در کل تیم همدلی داریم. حتی وقتی ۱۰ دقیقه قبل از مسابقه، از یزدانی خواستیم یک وزن بالاتر کشتی بگیرد، او همراهی خوبی داشت و فقط پرسید با چه کسی باید کشتی بگیرم؟ در حد ۲ ،۳ دقیقه فیلمی از کشتی‌های آن فرد را دید و اعلام آمادگی کرد، البته در نهایت هم آن کشتی‌گیر در ارنج حریف قرار نگرفت، اما این موضوع هم تاثیری در عملکرد یزدانی نداشت و او با صلابت در برابر قهرمان سوم امیدهای جهان به پیروزی رسید.

رییس هیأت کشتی خراسان رضوی، گفت: خوشبختانه خارجی‌ها نیز عملکرد خوبی داشته‌اند و کشتی‌گیر وزن ۵۷ کیلوگرم نماینده ” #تاثبت_جهانی_توس “، با بردهای خوب خود در دیدارهایی که حضور داشته، امید را به تیم تزریق کرد. حسن‌اف نیز از کارنامه پرمدالش مشخص است که دارای چه پتانسیل بالایی ست.

از تقدیم مدال به امام رضا (ع) تا حضور در همدم

ریاضی در خصوص اهداء مدال‌های حسن‌اف به امام مهربانی‌ها، تصریح کرد: به حسن‌اف پیشنهاد کردیم به عنوان نخستین خارجی شیعه، مدال‌هایش را به امام رضا(ع) تقدیم کند. او علاقه‌‎ای به تبلیغ و مانور رسانه‌ای نداشت، اما این کار زیبا از سوی او صورت گرفت.

وی با اشاره به حضور کشتی‌گیران ” #تاثبت_جهانی_توس ” در مؤسسه خیریه همدم، خاطرنشان کرد: ورزش کشتی، یک ورزش پهلوانی است و می‌خواهیم با تمام ابعاد زیبای فنی و معنوی، در استان زنده شود. طبیعتا رفتن به مؤسسه خیریه همدم، یک وظیفه برای خانواده کشتی تلقی می‌شد. کشتی‌گیران ” #تاثبت_جهانی_توس ” از حضور در این قبیل مؤسسات انرژی خوبی می‌گیرند و به همین دلیل به همدم رفتیم. فقط یزدانی و حسن‌اف هم نبودند، بلکه سرمستی، میثم مصطفی‌جوکار و البته برخی دیگر از کشتی‌‎گیران و پیشکسوتان کشتی هم در این دیدار حضور داشتند. دوستان در همدم برای موفقیت تیم دعا کردند و نتیجه این دعای خالصانه از سوی انسان‌های خوب و دوست‌داشتنی را در مسابقات دیدیم.

ترمیم سالن صحرایی برای استفاده بانوان

ریاضی در خصوص حمایت از کشتی بانوان، تصریح کرد: کشتی بانوان محدودیت‌های خاص خودش را دارد و وضعیت این کشتی در ایران با دنیا متفاوت است. سعی کردیم شرایط لازمه برای علاقه‌مندان و کشتی‌گیران بانوی مشهدی فراهم باشد. با ابتکار هیأت مشهد، شیشه‌های سالن صحرایی تغییر کرده تا دید نداشته‌باشد و بانوان کشتی‌گیر نیز بتوانند از این سالن استفاده کنند. همچنین در پارک حجاب با همکاری شهرداری، فضایی تعبیه شده تا کشتی‌گیران بتوانند به راحتی به تمرین بپردازند.

وی در خصوص احتمال حضور تیم کشتی بانوان خراسان رضوی در مسابقات کشوری، گفت: منتظر برنامه‌ریزی فدراسیون در این خصوص هستیم. تیم بانوان خراسان رضوی پیش از این مقام سوم کشور را به دست آورده‌اند و اگر مسابقات برگزار شود، قطعا شرکت خواهیم‌کرد.

رونق دوباره کشتی خراسان

ریاضی با اشاره به اینکه کشتی خراسان باید به جایگاه واقعی‌ خود بازگردد، گفت: متاسفانه به دلایل مختلف، کشتی مدت‌ها در خراسان از رونق افتاده‌بود و تلاش می‌کنیم تا دوباره کشتی به عنوان ورزش اول خراسان زنده شود. در این میان شاید برخی انتقاد کنند که چرا توس را به کشتی پیوند داده‌ایم، یا چرا از بازیکنان غیربومی و خارجی استفاده شده‌است.

وی افزود: این فعالیت‌ها صرفا به این خاطر است که کشتی بیشتر در میان مردم خراسان دیده شود. اینکه سالن محل برگزاری مسابقات ” #تاثبت_جهانی_توس ”  پر از شور و حال می‌شود و دوباره مردم با نشاط فراوان نتایج و اخبار کشتی را دنبال می‌کنند، اتفاق بزرگی ست که باید استمرار یابد.

رییس هیأت کشتی خراسان رضوی، تاکید کرد: به جز سرمربی و مربی ” #تاثبت_جهانی_توس ” که مشهدی هستند، در ترکیب تیم نیز از ۶ قهرمان استانی استفاده می‌کنیم. البته که در ارنج کادرفنی تصمیم‌گیرنده ست و ابدا به خودم اجازه دخالت نمی‌دهم. به هر حال وقتی شما یک نفر را انتخاب می‌کنید، مساوی با عدم انتخاب سایر گزینه‌هاست. وقتی تعداد صندلی‌ها و بودجه محدود است، طبیعتا نمی‌توان تمام کشتی‌گیران خراسانی را دعوت کرد.

وی تصریح کرد: حضور حسن یزدانی یا کشتی‌گیران خارجی می‌تواند کمک بسیار زیادی به کشتی‌گیران بومی کند. برای مثال کشتی‌گیر ارمنی ” #تاثبت_جهانی_توس “، گاهی با کشتی‌گیران رده سنی نوجوانان تمرین می‌کند و نقاط ضعف و قوت آنها را بررسی می‌کند. اعتماد به نفسی که کشتی‌گیر نوجوان از مواجهه با قهرمان اروپا می‌گیرد، قابل توصیف نیست.

ریاضی خاطرنشان کرد: برخی معتقدند لیگ بی‌فایده است. بله لیگ به تنهایی کافی نیست و می‌توانیم یک اتوبوس مملو از قهرمانان جهان به مشهد بیاوریم، از دری وارد و از دری دیگر خارج کنیم، بدون اینکه استفاده مناسبی از این حضور داشته‌باشیم، اما وقتی از این ظرفیت استفاده کنیم، چه در بعد تبلیغاتی و چه در مباحث فنی، آیا این حضور مفید نیست؟

وی تاکید کرد: رابطه متقابلی میان کشتی‌گیر و شور ناشی از حضور تماشاگران همواره وجود دارد. باید در لیگ باشیم و از ستاره‌های کشتی هم استفاده کنیم. وقتی حسن یزدانی که به مسی کشتی جهان شهرت دارد، به مشهد می‌آید، شور ویژه‌ای در زمان مسابقات ایجاد می‌کند و باید از این پتانسیل و ظرفیت ایجادشده به نحو احسن استفاده کنیم./ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید