اسلایدراقتصادی

راه‌اندازی پنجره واحد کسب و کار در اتاق بازرگانی مشهد

نجره واحد فیزیکی کسب و کار خراسان رضوی همزمان با سه استان دیگر به صورت آنلاین با حضور “فرهاد دژپسند”، وزیر امور اقتصادی و دارایی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد افتتاح می‌شود.

به گزارش صدای مشهد، مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی گفت: پیرو انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت امور اقتصادی و دارایی و اتاق بازرگانی ایران مقرر شده بود پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در پنج استان تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس به صورت آزمایشی راه‌اندازی شود و پس از آن نیز سایر استانهای کشور در صورت فراهم شدن امکانات اقدام به ایجاد این پنجره نمایند.

فاضل خیاط افزود: پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار استان تهران دهم خرداد ماه سال جاری افتتاح شد و فردا (پنجم مرداد ماه) نیز چهار استان دیگر یاد شده به صورت ویدیو کنفرانس شاهد افتتاح این زیرساخت با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و استانداران خود خواهند بود.

پنجره واحد فیزیکی به مکانی گفته می‌شود که در آن نمایندگان تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با شروع یک کسب و کار حضور دارند و خدمات به متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار ارایه می‌دهند.

کل زمان فرآیند شروع کسب و کار در این پنجره واحد می‌بایست در مدت چهار روز انجام گیرد و ارایه خدمات به نحوی باشد که فرد به هیچ عنوان برای انجام مراحل شروع کسب و کار به مکان‌های دیگر یا سازمان و دستگاه‌های ذیربط مراجعه نکند و تمامی فرآیند را در همان پنجره واحد فیزیکی به انجام برساند.

اهداف راه‌اندازی این پنجره شامل افزایش امتیاز و ارتقای جایگاه ایران در نماگر شروع کسب و کار شاخص بین‌المللی کسب و کار بانک جهانی، بهبود فضای واقعی کسب و کار و تسهیل امور مربوط به شروع فعالیت فعالان اقتصادی در همه استانها است.

دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صدور مجوز کسب و کار شامل مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، روزنامه رسمی ایران، اتاق بازرگانی، شرکت پست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو این پنجره واحد فیزیکی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید