اسلایدراقتصادی

ذخیره سازی میوه تنظیم بازار شب عید خراسان رضوی از نیمه بهمن

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر اساس دستور العمل ستاد تنظیم بازار ، برای استان سهمیه مناسبی برای میوه شب عید از محل میوه ذخیره شده اختصاص پیدا خواهد کرد و از نیمه بهمن ماه سیب و پرتقال شب عید به استان وارد شده و ذخیره سازی آنها صورت خواهد گرفت.

علی غفوری مقدم  اظهار کرد: در چند سال گذشته تنظیم بازار شب عید و بویژه طرح تامین میوه بر عهده سازمان جهادکشاورزی و از طریق بخش تعاون روستایی بوده است .

وی افزود: اما با توجه به اینکه تنظیم بازار در سال جاری دوباره به سازمان صنعت، معدن و تجارت محول شد طرح تامین میوه شب عید نیز از طریق این سازمان انجام خواهد شد که در حال حاضر برنامه ریزی اولیه و مقدماتی برای این موضوع در حال انجام است.

غفوری مقدم با اشاره به اینکه آمار میوه شب عید استان در سال های گذشته از سازمان جهاد کشاورزی دریافت شده و بر مبنای آن برنامه ریزی ها در حال انجام است، ادامه داد: با توجه به دستور العمل ابلاغیه ستاد تنظیم بازار کشور ،کمیته ای با عنوان راهبری طرح تنظیم و تامین بازار میوه شب عید در استان خراسان رضوی تشکیل شده است که دستگاه های مختلف عضو این کمیته هستند.

وی با بیان اینکه استان های شمالی کشور ذخیره سازی پرتقال و استان های غربی ذخیره سازی سیب را برای تامین میوه شب عید کشور آغاز کرده اند،  تصریح کرد: بر اساس دستور العمل تنظیم بازار ، برای استان خراسان رضوی سهمیه ای مناسبی برای میوه شب عید از محل میوه ذخیره شده اختصاص پیدا خواهد کرد و براساس زمان بندی انجام شده از نیمه بهمن ماه سیب و پرتقال شب عید  به استان وارد شده و ذخیره سازی آنها صورت خواهد گرفت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در مورد برخی مشکلات و مسائل میوه شب عید در سال های گذشته در استان اظهار کرد: بر اساس دستور العمل ستاد تنظیم بازار این میوه ها از هفته آخر اسفند ماه در سطح استان توزیع  و تلاش خواهد شد  با کمترین مشکلی به دست مصرف کننده واقعی برسد. 

وی تصریح کرد: به منظور رفاه زائران و مجاوران در نوروز ۹۹برنامه های ویژه دیگری نیز برای تنظیم و تامین بازار سایر اقلام از جمله برنج، قند، شکر و سایر کالاهای اساسی در حال برنامه ریزی و انجام است و این اطمینان را به مردم خواهیم داد که با هیچ گونه کمبود و گرانی در شب عید مواجه نخواهند شد.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید