اقتصاد مقاومتیاقتصادی

هزینه ۴۴ هزار میلیارد تومانی خرید نان در کشور

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران گفت: هزینه ای که مردم در زنجیره تولید گندم؛ آرد و نان می پردازند چیزی حدود 44 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش صدای مشهد، یزدان سیف صبح امروز در اولین جشنواره محصولات و کسب وکارهای طیب که در سالن همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار کرد: غذا و نان جزء نیازهای اول بشری بوده و در مکاتب غرب و هم مکاتب علمی دارای جایگاه بسیار والایی است؛ تا آن جایی که پیامبر(ص) به اصحاب و مسلمانان اکیدا توصیه می کنند که از نان استفاده کنند.
وی با بیان اینکه غذای طیب یک موضوع حیاتی در زندگی بشری است، گفت: این رویداد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید از موسسه کیفیت رضوی به واسطه اینکه با برگزاری این جشنواره یک معروف را ترویج می دهد تشکر کنم.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران گفت: هزینه ای که مردم در زنجیره تولید گندم؛ آرد و نان می پردازند چیزی حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان بوده و با ۱۶ هزار میلیارد تومان یارانه ای که دولت یارانه به شکل های مختلف وارد این صنعت می کند، حجم کل سرمایه در این صنعت بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان است.
سیف بیان کرد: ۵.۵ میلیون هکتار از زمین های زیر کشت کشور به بحث گندم تعلق دارد که ۳.۸ میلیون هکتار از آن دیم و مابقی کشت آبی است.
وی با بیان اینکه ۸۰۰ کارخانه آرد و سیلو در این صنعت در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: اشتغالی که این صنعت در کشور ایجاد کرده قریب به یک میلیون شغل است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ۴۸ درصد از انرژی غذایی مردم از طریق نان تامین می شود، بیان کرد: ما در چهار سال اخیر هیچ گونه وارداتی نداشته و تمامی گندم مورد نیاز کشور از محل تولید داخلی تامین شده است.
سیف گفت: شکر خداوند متعال امسال نیز سال بارش آبی خوبی داشتیم و این مهم بر کیفیت گندم تاثیر گذار بوده است.
وی خاطر نشان کرد: از سال ۹۵ به بعد، سامانه خرید گندم را به طریقی طراحی کردیم که بدانیم که چه کشاورزی در چه روستایی چه گندمی و با چه کیفیتی به ما تحویل داده است.
وی با بیا ن اینکه در سال جاری ۶۵ میلیارد تومان هزینه کرایه حمل داده ایم، تصریح کرد: هر چقدر حلقه های واسطه بیشتر باشد کیفیت گندم پایین تر می‌آید، به همین دلیل، امسال اولویت خرید را از مراکز موقت گندم به مراکز دائم انتقال دادیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید