اسلایدر

درمان فلج مغزی در کودکان با سلول‌های بنیادی

مدیرعامل فناوری‌های بن یاخته‌های رویان گفت: تا پنج سال آینده بهبود فلج مغزی در کودکان و اوتیسم با استفاده از سلول‌های بنیادی انجام می شود.

به گزارش صدای مشهد، مرتضی ضرابی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بسیاری از افراد توانستند از سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان خودشان استفاده کنند افزود: بیماری‌هایی مانند تالاسمی، سرطان‌ خون، کم‌خونی‌های مادرزادی و نظایر این بیماری‌ها توسط این امر رفع می‌شوند.
وی گفت: در صورت استفاده از سلول خون بند ناف برای بیماری فلج مغزی، می‌توان آن را برای کودکان چهار تا ۱۴ سال استفاده کرد، تاکنون ۲۰۰ پیوند بیماری‌های خونی توسط سلول‌های بنیادی در کشور انجام شده است.
مژده حکیم؛ مسئول بانک خون بند ناف رویان خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار داشت: بانک خون بند ناف رویان در استان تمامی بیماران را شناسایی می‌کند و در زمینه اطلاع رسانی به اندازه کافی وظیفه خود را انجام داده است، از لحاظ اطلاع رسانی در ارتباط با خون بند ناف خراسان رضوی جزو استان‌های برتر است.
وی ادامه داد: علاوه بر دفتر مرکزی مشهد، دفاتر جداگانه‌ای نیز در کاشمر، تربت حیدریه و نظایر این شهرستان‌ها راه اندازی شده و افراد برای ذخیره نمونه بند ناف خود احتیاجی به رفت و آمد ندارند، از تیرماه سال ۹۵ تا امروز حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نمونه خون بند ناف در خراسان رضوی ذخیره شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید