سیاسی

درب شورای ائتلاف بر روی تمام نیروهای انقلاب باز است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه سیاست شورای ائتلاف محرومیت زدایی از حاشیه شهر است، افزود: سیاست شورای ائتلاف این است که توسعه متوازن و همه جانبه در مشهد رخ دهد و محرومیت زدایی از حاشیه شهر زدوده شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، اولین نشست رسانه‌ای شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی با حضور حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی امروز ۱۹ اسفند در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به نقش نخبگان فرهنگی و اجتماعی برای کمک کردن مردم برای رسیدن به انتخابات بهتر اشاره کرد و گفت: مردم به دلیل مشکلات موجود فرصت کافی برای شناخت نامزدها را ندارند، به همین علت با تکیه بر جریانات مورد اعتماد، نامزدها را انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه درب شورای ائتلاف بر روی تمام نیروهای انقلاب باز است، بیان کرد: شورای وحدت با محوریت روحانیون و شورای ائتلاف با رویکرد تشکل‌های مردم نهاد و نخبگان در تلاش هستند تا از ظرفیت نیروهای انقلابی به خوبی استفاده کنند.

ترقی خاطرنشان کرد: در این دوره مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای وحدت و شورای ائتلاف یکی شدند، زیرا در انتخابات گذشته مردم به این شورا اعتماد کردند. دستاورد انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی و نقش شورای اتلاف این است که جایگاه نمایندگان خراسان رضوی به نسبت دوره‌های قبل ارتقای بیشتری دارد.

ترقی افزود: عضویت در شورای شهر نباید سکوی پرشی برای گرفتن مسئولیت های دیگر باشد، از این رو اعضای شورای شهر ششم مسئولیت خارج از شورا را نباید بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه مطالبات و پیگیری‌های خوبی توسط نیروهای تازه نفس مجلس انجام شده که نتیجه آن در بودجه سال آینده مشخص خواهد شد، افزود: تلاش کردیم در گام دوم شورای وحدت و ائتلاف چالش‌های موجود را حل کرده و با تقویت نقاط قوت مسیر قوی‌تری را پیش بگیریم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه به کارگیری نیروهای متخصص، از جمله تغییراتی بود که در شورای ائتلاف صورت گرفت، افزود: برای انتخابات ۱۴۰۰ نیز دو کارگروه ایجاد کردیم، کارگروه اول آسیب‌شناسی شوراهای شهر گذشته است و کارگروه دوم به منظور پیگیری درخواست های مردم از ۴۰ متخصص در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری تشکیل شده است.

ترقی بر متخصص بودن اعضای شورای آینده اشاره کرد و گفت: در شورای شهر آینده باید گرایش‌های سیاسی به حداقل برسد و اعضایی کارآمد داشته باشیم که اولویت آن ها پیگیری مشکلات مردم باشد.

ترقی با اشاره به اینکه متاسفانه در بحث فرهنگی وضعیت شهر متناسب نیست، افزود: سیاست شورای ائتلاف این است که توسعه متوازن و همه جانبه در مشهد رخ دهد و محرومیت زدایی از حاشیه شهر زدوده شود و حمل‌ونقل عمومی به جهت کاهش ترافیک و آسایش مردم و تقویت زائرمحوری تقویت شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه به زودی آدرس سایت برای ثبت نام کاندیدها را اعلام خواهیم کرد، افزود: شورای ائتلاف برای بررسی شاخص‌های نامزدها پنج کمیته بررسی تشکیل می‌دهد که ظرف مدت یک ماه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ترقی با اشاره به اینکه در کمیته تطبیق مجموعا ۱۷ نفر که متخصص کمیسیون‌های شورای شهر هستند و از مسائل شهری اطلاع دارند حضور دارند، افزود: پس از بررسی‌های لازم ظرفیت سه برابری را به شورای ائتلاف معرفی می‌کنند، سپس در شورای مرکزی که جمعیتی بالغ بر ۴۰ نفر حضور دارند ظرفیت دو برابر نیاز شورای شهر را به مجمع عمومی معرفی می‌کنند و در نهایت در این مرحله مجمع عمومی با ۳۰۰ نفر اعضا با شنیدن نقطه نظرات افراد رأی‌گیری می‌کنند و لیست نهایی توسط مجمع عمومی انتخاب و به مردم معرفی می‌شوند و خروجی فرآیند این خواهد بود که مردم به صالح‌ترین افراد برای انتخابات شورای شهر رأی می‌دهند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: انشالله انتخابات ۱۴۰۰ مردم با حضور حداکثری خود به دشمن اجازه نمی دهند که از انتخابات برای سیاه‌نمایی دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده کند.

ترقی گفت: در شورای جدید باید نقش زنان، جوانان، نخبگان، روحانیون و متخصصان پررنگ باشد تا مشکلات رفاهی، امنیت، معیشتی و سلامت مردم مشهد به نحو مطلوبی حل شود و سرمایه‌گذاری‌ها عادلانه صورت بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید